ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις - Αναλυτικά παραδείγματα με τα ποσά που δικαιούνται οι καταναλωτές

Η ΔΕΗ διευκολύνει τους πελάτες της παρέχοντας την δυνατότητα να διακανονίσουν με ευνοϊκούς όρους τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους.

Το σύστημα διακανονισμών της επιχείρησης είναι αυτοματοποιημένο, δηλαδή οι δόσεις και η προκαταβολή διαμορφώνονται βάσει του ύψους της οφειλής.

Για όλους τους Οικιακούς πελάτες και τους Αγροτικούς – Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις – Επαγγελματίες με ισχύ έως 25KVA θα εφαρμόζεται ο παρακάτω πίνακας για τον υπολογισμό των δόσεων:

Οφειλή Ποσοστό Προκαταβολής Αριθμός Μηνιαίων Δόσεων

Έως 500€ 10% 5

Από 500€ έως 1.000€ 10% 8

Από 1.000€ έως 2.000€ 15% 12

Από 2.000€ έως 3.000€ 20% 18

Άνω των 3.000€ 1η εναλλακτική: 20% 18

Άνω των 3.000€ 2η εναλλακτική: 30% 24

Παράδειγμα 1: Οφειλή ποσού 1.200€ – Προκαταβολή 180€ (15%) και ρύθμιση του υπολοίπου σε έως 12 δόσεις των 85€.

Παράδειγμα 2: Οφειλή ποσού 5.000€ – Προκαταβολή 1.000€ (20%) και ρύθμιση του υπολοίπου σε έως 18 δόσεις των 222€ ή εναλλακτικά Προκαταβολή 1.500€ (30%) και ρύθμιση του υπολοίπου σε έως 24 δόσεις των 146€.

Νυχτερινό ρεύμα: Αυτά είναι τα νέα τιμολόγια ΔΕΗ με μειώσεις 65% ΗΔΙΚΑ ΚΟΤ - Κoινωνικό τιμολόγιο ρεύματος Νυχτερινό ρεύμα ωράριο 2019 - ΔΕΗ: Τι αλλάζει από σήμερα 1η Μαϊου Ηλεκτρικό ρεύμα: Αλλαγές στα τιμολόγια - Ποιοι θα δουν μείωση
ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις

Οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και όσοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, θα μπορούν να ρυθμίσουν την οφειλή τους, όπως και σήμερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα Προμήθειας (κάθε δόση διαμορφώνεται στο μισό της μέσης μηνιαίας δαπάνης του για ηλεκτρική ενέργεια).

Παράδειγμα 1: Οφειλή 1 έτους (6 διμηνιαίοι λογαριασμοί) ποσού 1.200€ – 24 δόσεις των 50€, προκαταβάλλεται η 1η δόση

Παράδειγμα 2: Οφειλή 2 ετών (12 διμηνιαίοι λογαριασμοί), ποσού 3.600€ – 48 δόσεις των 75€, προκαταβάλλεται η 1η δόση

• Επισημαίνεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύει η ρύθμιση είναι να εξοφλούνται στις καθορισμένες ημερομηνίες οι δόσεις και οι τρέχοντες λογαριασμοί (λογαριασμοί που εκδίδονται μετά τη ρύθμιση).

• Τέλος, η ΔΕΗ ενημερώνει ότι στη νέα ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν όλοι οι πελάτες δηλαδή και αυτοί που έχουν ρύθμιση σε ισχύ, ώστε να μπορούν να επεκτείνουν τον αριθμό των δόσεων.

Στους πελάτες που δεν έχουν ενεργή Σύμβαση Προμήθειας με τη ΔΕΗ (τελικοί λογαριασμοί) θα γίνονται εξατομικευμένες ρυθμίσεις, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε Κατάστημα ΔΕΗ ή στο Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης πελατών 800-900-1000.

ΔΕΗ Μέτρα ΔΕΗ: Νέα τιμολόγια και εκπτώσεις ΔΕΗ ρύθμιση οφειλών 2019: Νέο πρόγραμμα - Διακανονισμός ΔΕΗ 2019ΔΕΗ: Νέα τιμολόγια από 1η Σεπτεμβρίου
ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις

ΔΕΔΔΗΕ: Πώς θα λάβετε χρήματα πίσω

Προχωρά η διαδικασία απόδοσης των ποσών για τη μείωση των λογαριασμών ρεύματος των οικιακών καταναλωτών χάρη στα αιολικά πάρκα.

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανήρτησε στην ιστοσελίδα του διαδικτυακή εφαρμογή για την ενημέρωση των οικιακών καταναλωτών που δικαιούνται επιστροφή χρημάτων στους λογαριασμούς τους μέσω του τέλους 1% που παρακρατείται από τα αιολικά πάρκα.

Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να χρησιμοποιήσει τον παρακάτω σύνδεσμο https://apps.deddie.gr/OnePerCentReturnsRES/pages/index.html, να συμπληρώσει τα στοιχεία της παροχής του και να μάθει αν είναι δικαιούχος έκπτωσης στο λογαριασμό του ρεύματος του. H ανάρτηση αυτής της εφαρμογής από το ΔΕΔΔΗΕ ήταν ένα από τα τελευταία βήματα που απαιτούνται ακόμα για την πραγματική πίστωση της έκπτωσης στους δικαιούχους.

Η έκπτωση αυτή είναι ένα από τα οφέλη που προσφέρουν τα αιολικά πάρκα στις τοπικές κοινωνίες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο (ν. 3468/2006, άρ. 25) το 3% του τζίρου των αιολικών πάρκων παρακρατείται αυτόματα και αποδίδεται κατά προτεραιότητα υπέρ των κατοίκων των χωριών που φιλοξενούν τα αιολικά πάρκα. Το ειδικό αυτό τέλος 3% κατανέμεται ως εξής:

  • 1,7% στους ΟΤΑ εντός των οποίων λειτουργούν οι σταθμοί. Οι ΟΤΑ είναι υποχρεωμένοι να το χρησιμοποιούν για περιβαλλοντικές δράσεις, έργα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης
  • 1% στους οικιακούς καταναλωτές των τοπικών κοινοτήτων που φιλοξενούν τους σταθμούς για τη μείωση των λογαριασμών ρεύματος
  • 0,3% στο Πράσινο Ταμείο

Πρόκειται για σημαντικά ποσά που συμβάλουν στην τόνωση της τοπικής οικονομίας. Πριν από δύο έτη περίπου, είχαν διανεμηθεί στους κατοίκους των χωριών μέσω των λογαριασμών ρεύματος 18 εκατομμύρια ευρώ, που αφορούσαν την παραγωγή έως το 2014.

Τo Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει ξεκινήσει την απόδοση του τέλους 1% στους καταναλωτές που αφορά την παραγωγή αιολικής ενέργειας της περιόδου 2015 – 2019 και έχει δημοσιοποιήσει τον κατάλογο με τα ποσά που θα αποδοθούν στους οικιακούς καταναλωτές ανά κοινότητα. Το συνολικό ποσό ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ και είναι άμεσα διαθέσιμο αφού έχει ήδη παρακρατηθεί από τα αιολικά πάρκα.

Σύμφωνα με τον κατάλογο, ορισμένες κοινότητες στη νότια Εύβοια, τη Ροδόπη, τη Σητεία, την Αργολίδα και τη Βοιωτία θα λάβουν ποσά που ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο ή αγγίζουν ακόμα και το ένα εκατομμύριο ευρώ.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το ειδικό τέλος 3% μπορεί να αναζητήσει κανείς στο ειδικό κεφάλαιο της πρωτοβουλίας ask4wind https://ask4wind.gr/society-myth01/

ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις
ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις

Ο ΔΕΔΔΗΕ απαξιώθηκε γιατί δεν έχει προσωπικό

«Αγωνιζόμαστε όλη μέρα κι όλη νύχτα να αποκαταστήσουμε την ηλεκτροδότηση. Σε σχέση με χθες το βράδυ είμαστε πολύ καλύτερα. Όσο περνάει η ώρα επαναφέρουμε γραμμές μέσης τάσης. Θα γίνει μια προσπάθεια ώστε μέχρι το βράδυ να έχουμε επαναφέρει το κεντρικό σύστημα ηλεκτροδότησης μέχρι το βράδυ και μετά και τις διακλαδώσεις προκειμένου να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότεροι κάτοικοι ρεύμα».

Αυτά σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ, κ. Κώστας Μανιάτης, μιλώντας στον ρ/σ Αθήνα 9.84. Όπως εξήγησε, περίπου 400 τεχνικοί εργάζονται πυρετωδώς για να αποκαταστήσουν το δίκτυο και από τις εικοσιπέντε γραμμές που ήταν εκτός λειτουργίας χθες (16/2), το πρωί ήταν έντεκα ενώ αυτή τη στιγμή είναι οκτώ.

Ο κ. Μανιάτης ανέφερε ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στα βόρεια προάστια και ιδιαίτερα στην Εκάλη και στο Διόνυσο όπου και έχουν πέσει πολλά δέντρα και συνεχίζουν να πέφτουν με αποτέλεσμα -όπως είπε- να επιδιορθώνεται μια βλάβη και να προκύπτει σε άλλο σημείο νέα βλάβη.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις, το ζητούμενο είναι η οργάνωση και ο συντονισμός: «Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει απαξιωθεί γιατί δεν έχει προσωπικό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα όταν πρέπει να ανταπεξέλθεις σε τόσο δύσκολες καταστάσεις. Χρειάζεται να διαθέτει προσωπικό με την ανάλογη τεχνογνωσία».

Τέλος, σημείωσε ότι στο μεγαλύτερο κομμάτι μέσα στην Αττική, όπως είναι η Αθήνα, το δίκτυο ηλεκτροδότησης είναι υπόγειο και πως το μεγάλο πρόβλημα υπάρχει στα βόρεια προάστια, εκεί όπου ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια μια ανάλογη διαδικασία και υπογειοποιήθηκαν κάποια κομμάτια, όμως λόγω της κρίσης το έργο δεν ολοκληρώθηκε.

ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις
ΔΕΗ: Ηλεκτρονική Ρύθμιση οφειλών - Προκαταβολή και Δόσεις

 ΔΕΗ: Διευρυμένο ωράριο σε επιπλέον 9 καταστήματα

Στα 33 ανέρχονται πλέον τα καταστήματα της ΔΕΗ στα οποία ισχύει το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας.

Οπως έκανε γνωστό η εταιρία, «στο πλαίσιο της περαιτέρω βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πελατών της, η ΔΕΗ διευρύνει από τις 15/2/2021 το ωράριο λειτουργίας σε επιπλέον 9 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο σε 33».

Πρόκειται για τα καταστήματα Παγκρατίου, Χαλανδρίου, Αγ. Αναργύρων, Αιγάλεω, Ελευσίνας, Κερατσινίου/Νίκαιας, Πύργου, Καλαμαριάς και Χανίων, τα οποία λειτουργούν από τη Δευτέρα 15/2/2021 από τις 7:30 π.μ. έως τις 20:00.

Σημειώνεται ότι εντός του διευρυμένου ωραρίου οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν με ευκολία και ασφάλεια, χωρίς αναμονή για οποιοδήποτε εμπορικό θέμα, όπως αλλαγή ονόματος στο λογαριασμό (υπογραφή συμβολαίου), διακοπή παροχής ρεύματος (διακοπή συμβολαίου), διευκρινίσεις για το λογαριασμό τους, αλλαγή τιμολογίου.

Παράλληλα, οι πληρωμές στα συγκεκριμένα καταστήματα από τις 14:00 έως τις 20:00 γίνονται μόνο με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες και όχι με μετρητά.

Στα συγκεκριμένα καταστήματα οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και με ηλεκτρονικό ραντεβού από τις 8:00 π.μ. έως τις 19:30.

Η υπηρεσία του ηλεκτρονικού ραντεβού είναι διαθέσιμη μέσω της σελίδας της ΔΕΗ https://appointment.dei.gr συνολικά για 75 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.