Βόμβα από το αμερικανικό DefenseNews για τις Αμερικανικές φρεγάτες: Το Ναυτικό των ΗΠΑ διακόπτει την παραλαβή LCS κλάσης Freedom

Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού DefenseNews, το Ναυτικό των ΗΠΑ αποφάσισε την διακοπή της παραλαβής σκαφών LCS της κλάσης Freedom, προκειμένου να υλοποιήσει μία σειρά ενεργειών επίλυσης των προβλημάτων, που έχουν παρουσιαστεί σε μηχανισμούς του συστήματος μετάδοσης κίνησης του προωστήριου σκεύους.

Η υπόθεση έχει ενδιαφέρον και για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αν και η πρόταση για το έκδοχο πλοίο των LCS, τις MMSC, εάν επιλέγονταν, λέγεται ότι θα ενσωμάτωναν διαφορετικό προωστήριο σκεύος.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, πηγές του Αμερικανικού Ναυτικού διευκρίνισαν σε δημοσιογράφους του συγκεκριμένου ιστότοπου, ότι η διακοπή των παραλαβών οφείλεται σε προβληματικό υλικό (material defect), σε μηχανισμούς (combining gear) του συστήματος μετάδοσης κίνησης από τους κινητήρες των πλοίων, στους υδροπροωθητές (waterjets).

Η σχεδίαση των συγκεκριμένων μηχανισμών, έχει γίνει από τη γερμανική εταιρεία RENK AG.

Αμερικανικές φρεγάτες: Το Ναυτικό των ΗΠΑ διακόπτει την παραλαβή LCS
Αμερικανικές φρεγάτες: Το Ναυτικό των ΗΠΑ διακόπτει την παραλαβή LCS

Ο ανάδοχος του προγράμματος Lockheed Martin, συνεργάζεται με την RENK AG και το Ναυτικό των ΗΠΑ στο πλαίσιο κοινής προσπάθειας αποκατάστασης των προβλημάτων – αστοχιών που έχουν παρουσιαστεί. Η λύση όμως που έχει ήδη προκύψει από τη συνεργασία, θα απαιτήσει χρονικό διάστημα μηνών για εφαρμογή σε κάθε σκάφος της κλάσης Freedom.

Πιο συγκεκριμένα, η λύση που έχει προκριθεί και αφορά στην αντικατάσταση συγκεκριμένων δακτυλίων (bearings), θα δοκιμαστεί διεξοδικά πριν από την τροποποίηση των πλοίων που έχουν ήδη παραδοθεί, καθώς και την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα μετάδοσης κίνησης των πλοίων που βρίσκονται ήδη στη ναυπηγική κλίνη.

Ο καθοριστικός παράγοντας της επίσημης υιοθέτησης της λύσης αυτής όμως και κατ’ επέκταση ο παράγοντας που θα διαμορφώσει και το μέλλον των σκαφών LCS κλάσης Freedom στο Ναυτικό των ΗΠΑ, είναι το κόστος. Σύμφωνα με το USN το κόστος των τροποποιήσεων που θα απαιτηθούν, δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Με βάση δήλωση του πλοιάρχου Danny Hernandez, εκπροσώπου του βοηθού γραμματέα του Ναυτικού των ΗΠΑ υπεύθυνου για θέματα έρευνας, ανάπτυξης και προμηθειών, το κόστος είναι αυτό που θα καθορίσει το εάν η λύση που έχει προκύψει, θα κριθεί ως βιώσιμη από την κυβέρνηση των ΗΠΑ… Προς το παρόν τα σκάφη LCS κλάσης Freedom, εξακολουθούν να επιχειρούν υπό συγκεκριμένους περιορισμούς ταχύτητας (34 κόμβοι).

Κάτι που επιβλήθηκε μετά την πρόσφατη αστοχία του συστήματος μετάδοσης της κίνησης στο USS Detroit (LCS-7) και USS Little Rock (LCS-9) τον περασμένο χρόνο αποδόθηκαν σε αστοχία του συστήματος που διασυνδέει τον αεροστρόβιλο MT30 της Rolls Royce με τους κινητήρες diesel της εταιρείας Colt-Pielstick (combining gear) που επιτρέπουν στο πλοίο να επιτυγχάνει την υψηλή ταχύτητα πλεύσης των 40 κόμβων.

Διαβάστε τη συνέχεια στο defence-point.gr