27 Δεκεμβρίου 1952:  Ελληνικό αεροσκάφος Ϲ-47 Dakota 92-632 κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στο αεροδρόμιο Κ-10 στην Κορέα

Κατά την εκτέλεση νυχτερινού δρομολογίου, αεροσκάφος C-47 Dakota έπεσε αμέσως μετά την απογείωση πάνω σε λόφο στην περιοχή του αεροδρομίου Κ-10 της Ν. Κορέας, λόγω βλάβης του αριστερού κινητήρα, με αποτέλεσμα το θάνατο του πληρώματος.

Κυβερνήτης ήταν ο Ανθυποσμηναγός Κατσαντώνηw Βασίλειος, Συγκυβερνήτης ο σμηναγός  Παπαδάκης Βασίλειος, Ναυτίλος o επισμηνίας Λάμπρου Παναγιώτης, Α/Τ Αέρος ο σμηνίας Μπίλιας Γεώργιος. Επέβαιnαν επίσης και 10 Αμερικανοί κι ένας Φιλιππινέζος).

Το δυστύχημα συνέβη την ώρα της απογείωσης από το Κ-10, ένα πολύ δύσκολο αεροδρόμιο, όταν σταμάτησε αριστερός κινητήρας του σε ύψος 150 ποδών.

Το αεροσκάφος προσέκρουσε στους παρακείμενους του αεροδρομίου ορεινούς όγκους, με αποτέλεσμα το θάνατο όλων των επιβαινόντων.

C-47 Skytrain ή Dakota

Το Douglas C-47 Skytrain ή Dakota είναι ένα ιστορικό στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος των ΗΠΑ, που προέρχεται από το πολιτικό Douglas DC-3. Στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τα C-47 και τροποποιημένα DC-3 χρησιμοποιήθηκαν από τις αεροπορικές δυνάμεις πολλών χωρών για την μεταφορά στρατιωτών, φορτίου και τραυματιών. Συνολικά κατασκευάστηκαν περισσότερα από 10.000 αεροσκάφη.

Το Douglas C-47 Skytrain ή Dakota είναι ένα ιστορικό στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος των ΗΠΑ, που προέρχεται από το πολιτικό Douglas DC-3. Στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τα C-47 και τροποποιημένα DC-3 χρησιμοποιήθηκαν από τις αεροπορικές δυνάμεις πολλών χωρών για την μεταφορά στρατιωτών, φορτίου και τραυματιών. Συνολικά κατασκευάστηκαν περισσότερα από 10.000 αεροσκάφη.

27 Δεκεμβρίου 1952: Ελληνικό C-47 Dakota πέφτει στην Κορέα
27 Δεκεμβρίου 1952: Ελληνικό C-47 Dakota πέφτει στην Κορέα

Τα C-47 χρησιμοποιήθηκαν στον εμφύλιο πόλεμο για μεταφορές και σαν βομβαρδιστικά ενώ τον Νοέμβριο του 1950, στα πλαίσια αποστολής των Ηνωμένων Εθνών στη Νότια Κορέα, η οποία είχε δεχθεί επίθεση από την Βόρεια Κορέα, η Ελλάδα συμμετέχει με το 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών που αποτελείται από οκτώ αεροσκάφη C-47 Dakota και 67 αξιωματικούς και οπλίτες.

Μέχρι το Μάιο του 1955 το 13ο Ελληνικό Σμήνος πραγματοποίησε 2.916 πολεμικές αποστολές μεταφοράς προσωπικού, αιχμαλώτων και εφοδίων, συλλογής πληροφοριών και μεταφοράς τραυματιών, κάτω από δυσμενέστατες συνθήκες, μεταφέροντας συνολικά 70,568 επιβάτες, 9.243 τραυματίες και καταγράφοντας 13.777 ώρες πτήσης.

Τα πληρώματα που συμμετείχαν στον Πόλεμο της Κορέας διακρίθηκαν για την τόλμη και την αποφασιστικότητα τους, ενώ οι απώλειες του ελληνικού σμήνους στη Νότιο Κορέα ανήλθαν σε 12 άτομα και τέσσερα αεροσκάφη.