Διεθνές κέντρο Καλαμάτας: Αγώνας δρόμου να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ – Η κυβέρνηση υπέγραψε την ίδρυση συμμαχικών κέντρων – Εμπόδια στον ορίζοντα

Ο κίνδυνος η Ελλάδα να χάσει το τρένο της ΝΑΤΟϊκής ανάπτυξης στην Καλαμάτα, είναι ορατός μετά το πισογύρισμα που έγινε αναφορικά με την ίδρυση του Διεθνούς Αεροπορικού Κέντρου Εκπαίδευσης.

Εκεί που ήταν πριν τις υπογραφές φαίνεται ότι επιστρέφει στο μηδέν με ορατά αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων, αλλά και στην οικονομία της  Πελοποννήσου.

Διεθνές κέντρο Καλαμάτας: Γιατί κινδυνεύει να χάσει το τρένο του ΝΑΤΟ

Και μπορεί ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος στις 19 Ιουνίου να έβαλε την υπογραφή του για την δημιουργία ΝΑΤΟϊκών Κέντρων εκπαίδευσης πιλότων σε όλη την Ευρώπη, ωστόσο αντί να διεκδικήσει την ένταξη σε αυτό της Καλαμάτας, δείχνει να χρονοτριβεί, εξετάζοντας προτάσεις από χώρες μη ΝΑΤΟϊκές με κίνδυνο η Ελλάδα να χάσει και αυτό το τρένο.

Όπως φαίνεται και στο ακόλουθο χρονοδιάγραμμα, το ΝΑΤο έχει θέσει προθεσμίες ώστε το 2022 να ανοίξουν τα πρώτα κέντρα εκπαίδευσης. Η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει αυτή την πρωτιά.

Διεθνές κέντρο Καλαμάτας: Γιατί κινδυνεύει να χάσει το τρένο του ΝΑΤΟ

Η ιστορία της ίδρυσης στην Καλαμάτα ενός διεθνούς αεροπορικού κέντρου εκπαίδευσης πιλότων, δείχνει να ακολουθεί οθωμανικούς ρυθμούς και μάλλον γίνεται πεδίο σκληρής διαπραγμάτευσης, καθώς εκεί που όλα είχαν σχεδόν τελειώσει και επρόκειτο να πέσουν οι υπογραφές με την καναδική εταιρία CAE, εμφανίστηκε εμβόλιμα μια ισραηλινή εταιρία, η Elbit,, η οποία έχει καταθέσει πρόταση, χωρίς όμως να έχει προσδιορίσει ούτε καν τον τύπο του αεροσκάφους που θα χρησιμοποιήσει.

Διεθνές κέντρο Καλαμάτας: H πρόταση της καναδικής CAE

Η πρόταση της CAE για το Διεθνές Κέντρο εκπαίδευσης στην Καλαμάτα περιλάμβανει:

  • Ανάληψη της εφοδιαστικής υποστήριξης των αεροσκαφών βασικής εκπαίδευσης T-6A Texan II και του Επίγειου Εκπαιδευτικού Συστήματος (GBTS) περιλαμβανόμενου του εξομοιωτή, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) της Καλαμάτας.
  • Παροχή ωρών πτήσης με αεριωθούμενα προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης M-346 της ιταλικής Leonardo και εξομοιωτή της CAE για το αεροσκάφος. Το Μ-346 είναι από τα κορυφαία αεριωθούμενα εκπαιδευτικά και πιθανότατα το πλέον αποδοτικό από την άποψη της σχέσης κόστους/ αποτελέσματος.
  • Εξομοιωτή πολυμελούς πληρώματος για προετοιμασία της μετεκπαίδευσης χειριστών σε C-130H/B και C-27J. Επιπλέον του εξομοιωτή που προέβλεπε η απαίτηση της ΠΑ, η CAE πρότεινε να χρησιμοποιηθούν επίσης δικινητήρια ελαφρά αεροσκάφη DA42 της Diamond.

Σύμφωνα με την CAE πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση που προσφέρει ξεκάθαρα πλεονεκτήματα καθώς:

  • Προέρχεται από την CAE, τον παγκόσμιο ηγέτη στην εκπαίδευση για πάνω από 73 χρόνια, με περισσότερα από 65 εκπαιδευτικά κέντρα σε 35 χώρες. (σ.σ. Η αντίστοιχη ισραηλινή δεν είναι εκπαιδευτική εταιρία και προφανώς δεν έχει την φιλοσοφία της εκπαίδευσης).
  • Είναι η μόνη που μπορεί να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του Εκπαιδευτικού Κέντρου στα πρότυπα του ΝΑΤΟ, προσφέροντας καθοριστικά στρατηγικά και πολιτικά πλεονεκτήματα στη χώρα μας, και εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις για την υλοποίηση της πρωτοβουλίας ΝΑΤΟ Flying Training in Europe (NFTE) που η Ελλάδα υπέγραψε.
  • Βασίζεται στο πρότυπο του αντίστοιχου Νατοϊκού Κέντρου Εκπαίδευσης στον Καναδά (NFTC), το οποίο η CAE λειτουργεί με εξαιρετική επιτυχία σε συνεργασία με την Αεροπορία του Καναδά.
  • Παρέχει την εγγύηση καλής λειτουργίας από την καναδική κυβέρνηση, μαζί με πληθώρα από οικονομικά, αναπτυξιακά και πολιτικά οφέλη για τον τόπο.

Μάλιστα στελέχη της CAE σχολίαζαν ότι ένα κέντρο από το Ισραήλ δεν μπορεί να λάβει αυτή την πιστοποίηση. Εαν προχωρήσει η λύση της CAE στην Καλαμάτα θα υπάρχει η «σημαία του ΝΑΤΟ» στο διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο στην Καλαμάτα, με ανάλογη πελατεία από τις ΝΑΤΟϊκές χώρες. Είναι δύσκολο με ισραηλινή εταιρία στο κέντρο να προσελκύσεις κάποιες χώρες.

Διεθνές κέντρο Καλαμάτας: Γιατί κινδυνεύει να χάσει το τρένο του ΝΑΤΟ

«Οι ΗΠΑ μπορούν να ανατρέψουν τα σχέδια Ερντογάν»