8 Ιουνίου 1928: Άθλος Ελλήνων πιλότων με το αεροσκάφος ΕΛΛΑΣ – Απογειώθηκαν από το Τατόι και έκαναν το γύρο της Μεσογείου σε 20 μέρες

Σημαντική και η προσπάθεια ανάπτυξης εγχώριας αεροπορικής βιομηχανίας στο Εργοστάσιο Αεροσκαφών Φαλήρου (ΕΑΦ), του μετέπειτα γνωστού ως Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων (ΚΕΑ).

Οι προσπάθειες κατασκευής αεροσκαφών δεν απέδωσαν μετά την αποτυχία του αεροσκάφους KEA Χελιδών . Το αεροσκάφος ΚΕΑ Χελιδών ήταν το πρώτο αεροσκάφος που αναπτύχθηκε από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών με τεχνογνωσία και διοίκηση από την Blackburn Aircraft Limited εκείνη την εποχή.

Τελικά το ΚΕΑ προχώρησε σε παραγωγή τύπων κατόπιν αδείας, όπως τα Armstrong – Whitworth Atlas, Blackburn T.3A Velos και Avro 504 N/O, που ενίσχυσαν κυρίως τη Ναυτική Αεροπορία, ενώ αναλάμβανε και την εργοστασιακή συντήρηση άλλων τύπων.

8 Ιουνίου 1928: Άθλος Ελλήνων πιλότων με το αεροσκάφος ΕΛΛΑΣ

Στις 8 Ιουνίου 1928 σημειώθηκε ένα σημαντικό επίτευγμα της Ελληνικής Αεροπορίας. Ένα κατάλληλα διασκευασμένο αεροσκάφος Brequet 19 με το όνομα «ΕΛΛΑΣ», χειριστή τον Υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και παρατηρητή τον Συνταγματάρχη, Χρήστο Αδαμίδη,

πρωτεργάτη της Ελληνικής Αεροπορίας, απογειώθηκε από το Τατόι και πραγματοποίησε σε 20 περίπου μέρες το γύρο της Μεσογείου, διανύοντας απόσταση 12.000 χλμ.

Στο αεροσκάφος είχαν τοποθετηθεί επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμων, καθώς επρόκειτο να πετάξει πάνω από τη Μεσόγειο, τη Μικρά Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Μαζί του απογειώθηκαν άλλα τρία αεροσκάφη, τα οποία το συνόδευσαν μέχρι τις νότιες ακτές της Εύβοιας.

This post was published on 7 Ιουνίου, 2020 10:58 ΜΜ