ΕΑΒ: Περικοπές επιδομάτων με επιπτώσεις στην Πολεμική Αεροπορία – Θα αναλάβει ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλοις τις ευθύνες που του αναλογούν;

ΕΑΒ: Περικοπές με επιπτώσεις στην Πολεμική Αεροπορία – Τι κάνει ο ΥΕΘΑ

Μετά από από δεκαετίες το Υπουργείο Οικονομικών (ο μοναδικός μέτοχος της ΕΑΒ) «είδε» ότι οι 1500 περίπου εργαζόμενοι της ΕΑΒ κακώς πέρνουν κάποια επιδόματα και αποφάσισε να τα «κόψει».

Αντιδρώντας οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη απεργιακές κινητοποιήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ποσό της περικοπής (για όλους τους εργαζόμενους) σε ετήσια βάση είναι της τάξεων των 4,2-4,5 εκ ευρώ.

Αυτή τηυ στιγμή μέσα στην ΕΑΒ βρίσκονται περίπου 40 αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας για συντήρηση ή επισκευή.

Σε αυτά περιλαμβάνονται μαχητικά αεροσκάφη, μεταφορικά, πυροσβεστικά, ακόμα και το πρωθυπουργικό αεροσκάφος.

Μάλιστα, αυτό τον μήνα μπαίνουμε στην πυροσβεστική περίοδο και κατά συνέπεια όλα δείχνουν ότι τα αεροσκάφη που χρονίζει η επισκευή τους δεν θα μπορέσουν να είναι έτοιμα για να χρησιμοποιηθούν εάν χρειαστεί.

Επιπλέον, η ΕΑΒ είναι αποκλειστικός και μόνος κατασκευαστής για τμήματα του F-16, με υψηλές απαιτήσεις παραγωγικότητας από την Lockheed Martin. Όμως οι πληροφορίες λένε ότι οι απαιτήσεις αυτές δεν καλύπτονται ούτε στο 50%.

Εάν δεν βρεθεί τρόπος να καλυφθούν η αμερικανική εταιρία πολύ εύκολα θα βρει κάποιον άλλον υποκατασκευαστή και με φθηνότερο κόστος.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την παραγωγή τμημάτων του C130j.

Εάν η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι συνεπής στις παραπάνω υποχρεώσεις από τα δυο αυτά και μόνον προγράμματα θα έχει έσοδα πολλαπλάσια των παραπάνω 4,2 εκ, τα οποία περικόπτονται τώρα από τους εργαζόμενους, μη αναγνωρίζοντας κεκτημένα δεκαετιών.

Μάλλον φαίνεται ότι βλέπει το θέμα «λογιστικά» και «νομικά» και όχι «εθνικά».

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση  «διατυμπανίζει» την σπουδαιότητα της ΕΑΒ. Όμως ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος έχει πολλές φορές τοποθετηθεί στην Βουλή ότι η ΕΑΒ δεν είναι «δικό του θέμα», αλλά του υπουργού οικονομικών.

Το γεγονός ότι έχει άμεση επίπτωση στην διαθεσιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και κατά συνέπεια στην αμυντική ισχύ της χώρας φαίνεται ότι δεν τον αγγίζει.

Έχει τονισθεί κατ’ επανάληψη από όλους τους ειδικούς τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε διεθνές η σημασίας δημιουργίας γενικής γραμματειας αμυντικής βιομηχανίας ώστε η ελληνική αμυντική βιομηχανία αυτή να αποτελεί άμεσο και κύριο έργο.

Να πάψει να είναι πάρεργο όπως είναι σήμερα για το υπουργείο οικονομικών και να υπαχθεί στο υπουργείο άμυνας ώστε να μην βλέπουμε φαινόμενα όπως το σημερινό που ο υπουργός άμυνας κάνει μόνο δηλώσεις για την αμυντική βιομηχανία και κατά τα λοιπά υπεκφεύγει για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.