Πολεμική Αεροπορία: Μονάδα Ιστορικών αεροσκαφών προτείνει το κοινωφελές ίδρυμα  ΙΚΑΡΟΣ – Θα διαθέτει αεροσκάφη που έχουν πολεμήσει


Τον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό του κοινωφελούς ιδρύματος “ΙΚΑΡΟΣ” για τη δημιουργία μιας -σπάνιας σε παγκόσμιο επίπεδο- αεροπορικής Μοίρας, που θα διαθέτει “vintage αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας”,

μιας μονάδας με αεροσκάφη, που έχουν πολεμήσει στους ουρανούς της Ευρώπης δεκαετίες πριν και χαρακτηρίζονται από σπανιότητα, όχι μόνο για τα δεδομένα της Ελλάδας,

αλλά και για το παγκόσμιο κοινό, ανακοίνωσε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM“, ο Δημήτριος Κόλιας, αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του ιδρύματος.

Την πρωτοβουλία ανακοίνωσε ο κ. Κόλιας, λίγες ημέρες μετά την επιτυχή πρώτη πτήση του πλήρως ανακατασκευασμένου ελληνικού μαχητικού Spitfire MJ755,

σε μια συνέντευξή του στο “Πρακτορείο FM”, στη διάρκεια της οποίας θα ακουστεί πολλές φορές η φράση: “Αγαπάμε την Αεροπορία”.

 

Ο αντιπρόεδρος του «ΙΚΑΡΟΣ» δήλωσε εξόχως ενθουσιασμένος με το επιτυχές αποτέλεσμα της πολυετούς προσπάθειας ανακατασκευής του αεροσκάφους-θρύλου

και τόνισε πως πλέον και από σήμερα το συγκεκριμένο κοινωφελές Ίδρυμα στοχεύει να κινηθεί σε ένα άλλο επίπεδο, που θα συναρπάσει το ελληνικό και το διεθνές κοινό:

“Στη σκέψη μας -και στην πρόταση που ετοιμάζουμε προς την Πολεμική Αεροπορία

έχουμε να δημιουργηθεί μια Μονάδα Ιστορικών Αεροσκαφών, μια μοίρα vintage αεροπλάνων της Πολεμικής Αεροπορίας, που δεν θα εντάσσεται κάτω από Πολεμικό Μουσείο,

θα είναι μια Μοίρα πολεμικών αεροσκαφών που θα πετάνε, με πολεμικά νούμερα.

Στη Μοίρα αυτή θα είναι το Dacota DC-3, το Harvard, το Hellfire (σ.σ επίσης μετά από ανακατασκευή και επαναφορά τους σε πτητική κατάσταση) και το Spitfire MJ755″.

Για αυτή τη Μοίρα, την ειδική Μονάδα Ιστορικών Αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), θα υπάρχει πλήρες πλάνο χρηματοδότησης.

Τι περιλαμβάνει η πρόταση στην Πολεμική Αεροπορία για Μονάδα Ιστορικών αεροσκαφών

“(Σκοπεύουμε) επίσης, να χρηματοδοτήσουμε σε μόνιμο πλαίσιο, και το maintenance (τη συντήρησή τους), ακόμη και τους πιλότους, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσής των.

Άλλωστε και το αεροσκάφος Harvard, το οποίο θέλουμε να φτιάξουμε, είναι το διθέσιο αεροπλάνο, το οποίο χρησιμοποιούσαν για να εκπαιδεύουν τους πιλότους για το Helldiver και το Spitfire.

Αυτό είναι που θέλουμε, η συλλογιστική μας είναι να το κάνουμε εκπαιδευτικό αεροσκάφος, που θα «βγάζει» και τους πιλότους για τα άλλα αεροπλάνα” εξήγησε ο κ. Κόλιας,

που με αυτό τον τρόπο αποκάλυψε πως υπάρχει η πρόθεση να στηθεί με ολοκληρωμένο τρόπο αυτό που κοινό και στελέχη της ελληνικής ΠΑ ονειρεύονται εδώ και δεκαετίες.

“Συνεπώς, με τον συγκεκριμένο σχεδιασμό, έχουμε έτσι το εκπαιδευτικό αεροπλάνο, έχουμε το επιβατικό αεροπλάνο, έχουμε και τα δύο μαχητικά αεροπλάνα, τι άλλο θέλουμε!

Θα είμαστε μια από τις λίγες χώρες που θα έχουν όλα αυτά” περιέγραψε, μη κρύβοντας τον ενθουσιασμό του, ο κ. Κόλιας.

“Το όνειρο (σ.σ της ανακατασκευής των συγκεκριμένων vintage αεροσκαφών της ελληνικής ΠΑ και της δημιουργίας Μονάδας Ιστορικών Αεροσκαφών) έχει ξεκινήσει ήδη.

Δεν μας σταματάει τίποτα!” ήταν ο τρόπος με τον οποίο ο κ. Κόλιας απάντησε, όταν ερωτήθηκε για την πολυπλοκότητα που ενέχει ένα τέτοιο, παγκόσμιας εμβέλειας, εγχείρημα.

Ο αντιπρόεδρος, του σχετικά νέου κοινωφελούς ιδρύματος, περιέγραψε τον πλήρη σχεδιασμό και για τις υπόλοιπες επιχειρησιακές ανάγκες, που θα προκύψουν από τη δημιουργία μιας τέτοιας Μοίρας

(σ.σ παγκοσμίως τέτοια αεροσκάφη πραγματοποιούν πτήσεις που ονομάζονται Heritage Flights, ήτοι “Πτήσεις Κληρονομιάς”), προσθέτοντας:

“Την ίδια ώρα, το Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» θα χρηματοδοτήσουμε τη συντήρησή των αεροσκαφών αυτών, την εκπαίδευση των πιλότων,

θα χρηματοδοτήσουμε ακόμη και Άγγλους πιλότους αν χρειαστεί, ώστε αυτό το όνειρο (σ.σ της δημιουργίας Μονάδα Ιστορικών Αεροσκαφών της ΠΑ) να γίνει πραγματικότητα” τόνισε ο κ. Κόλιας.

Αποκάλυψε δε πως η προσπάθεια έχει ήδη ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδας.