Νέα εποχή στον ενεργειακό χάρτη της Ελλάδας και συνολικά της ανατολικής Μεσογείου εγκαινιάζει η υπογραφή στο Ζάππειο, για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed.
EUROKINISSI

Νέα εποχή στον ενεργειακό χάρτη της Ελλάδας και συνολικά της ανατολικής Μεσογείου εγκαινιάζει η υπογραφή στο Ζάππειο, για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed.

Τη συμφωνία υπέγραψαν οι υπουργοί Ενέργειας Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, παρουσία των πρωθυπουργών Κ. Μητσοτάκη και Μπ. Νετανιάχου και του προέδρου Ν. Αναστασιάδη, οι οποίοι νωρίτερα είχαν τριμερή συνάντηση.

Στις κοινές δηλώσεις τους μετά την τελετή υπογραφής, τόνισαν πως ο αγωγός δεν αποτελεί απειλή για κανέναν και πως ενισχύει την κοινή επιδίωξη για ειρήνη και σταθερότητα στην περιοχή.

Η συμφωνία για τον Eastmed αναφέρεται ακόμη:

  • -Στο ρυθμιστικό – αδειοδοτικό πλαίσιο για την διευκόλυνση του έργου και το κοινό φορολογικό πλαίσιο που θα το διέπει.
  • -Στην προοπτική ένταξης και νέων κρατών σε αυτήν καθώς και
  • -Στην προοπτική μεταφοράς πρόσθετων ποσοτήτων φυσικού αερίου από υφιστάμενα ή και νέα κοιτάσματα στη διαδρομή που θα ανακαλυφθούν στο μέλλον.

Σημειώνεται ότι η προκαταρκτική τεχνική μελέτη για τον αγωγό Eastmed, σύμφωνα με την οποία το έργο είναι τεχνικά εφικτό και οικονομικά βιώσιμο,

περιλαμβάνει και πρόβλεψη για μεταφορά ποσοτήτων φυσικού αερίου από κοιτάσματα νότια της Κρήτης, εφόσον ανακαλυφθούν.

Εν τω μεταξύ, νωρίτερα έλαβε χώρα η τριμερής συνάντηση των υπουργών Ενέργειας Ελλάδος- Κύπρου- Ισραήλ,

όπου επαναβεβαιώθηκε η αποφασιστικότητα των τριών χωρών για την προώθηση του φυσικού αερίου Eastmed, ενώ συζητήθηκε και η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Κύπρου-Ισραήλ.

Οι τρεις χώρες, ανέφεραν αρμόδιες πηγές, τάσσονται υπέρ της διεθνούς νομιμότητας και όχι εναντίον οποιουδήποτε και είναι αποφασισμένες να προχωρήσουν το έργο ανεξάρτητα από τις όποιες αντιδράσεις.

Όπως έγινε γνωστό, στη συνάντηση συζητήθηκε επίσης η ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ – Κύπρου – Κρήτης την οποία υποστηρίζει και η χώρα μας προκειμένου να αρθεί η ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου.

Η Ελλάδα, σημειώνεται, στηρίζει το έργο για το οποίο θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι πόροι ενώ το τεχνικό ζήτημα της διαλειτουργικότητας με το δίκτυο μεταφοράς της Ελλάδας θεωρείται ότι μπορεί να επιλυθεί.

www.ert.gr