26 Ιανουαρίου 2015: Πολεμική Αεροπορία Τραγωδία με F-16 στην Ισπανία – Νεκροί δυο Έλληνες πιλότοι και εννέα Γάλλοι αεροπόροι


Τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015, ο Σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης και ο Σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας,

έχασαν τη ζωή τους όταν διθέσιο αεροσκάφος F-16D Block 50 της 111ΠΜ/341Μ, το οποίο συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος

για το 2015 του Tactical Leadership Programme, στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας, συνετρίβη κατά τη διάρκεια της απογείωσης.

26 Ιανουαρίου 2015: Πολεμική Αεροπορία Τραγωδία με F-16 στην Ισπανία

Ήταν 26 Ιανουαρίου 2015 όταν ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στην αεροπορική βάση Λος Γιάνος του Αλμπαθέτε της Ισπανίας, σκοτώνοντας 11 ανθρώπους.

Το διθέσιο αεροσκάφος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, που συμμετείχε στην νατοϊκή άσκηση Tactical Leadership Program, κατέπεσε στην πίστα του αεροδρομίου λίγο μετά τις 4  το απόγευμα, κατά τη φάση της απογείωσης.

Το αεροσκάφος κατέπεσε κατά την απογείωσή του, στις 15:18 (τοπική ώρα)  και συνετρίβη πάνω σε σταθμευμένα μαχητικά αεροσκάφη,

εντός και πέριξ των οποίων βρίσκονταν πιλότοι και προσωπικό υποστήριξης και συντήρησης που συμμετείχαν στην άσκηση.

Ανάμεσα στα θύματα ήταν οι δύο Έλληνες πιλότοι του αεροσκάφους και εννέα Γάλλοι, μέλη της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Τραυματίστηκαν επίσης είκοσι ένας ακόμη άνθρωποι.

 

Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας οι Έλληνες που έχασαν τη ζωή τους ήταν  ο Σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο,

με σύνολο ωρών πτήσεως 1.459 εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16

και ο Σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας, 32 ετών, έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.128 εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16.

Σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς ερευνητικής ομάδας, στην οποία συμμετείχαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, υπό την προεδρία της Ελλάδας,

το ελληνικό F-16 έχασε την ισορροπία του λόγω σφάλματος στις ρυθμίσεις.

Το σφάλμα αυτό φαίνεται να προκλήθηκε από την ακούσια μετατόπιση ενός αντικειμένου μέσα στο πιλοτήριο, που πίεσε έναν από τους αντισταθμιστές αεροδυναμικής,

με αποτέλεσμα ο αντισταθμιστής να τεθεί στη μέγιστη αντιστάθμιση προς τα δεξιά και το αεροσκάφος να καταπέσει έχοντας αυτή την κλίση στο δεξί φτερό του.