Αμερικανικό Βομβαρδιστικό B-52 Stratofortress πρώτη φορά στη Σούδα – Συμμετείχε σε άσκηση του ΝΑΤΟ και έκανε έκτακτη προσγείωση στην Κρήτη

 

Η αιτία, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της αμερικανικής πρεσβείας ήταν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που ανάγκασαν το φημισμένο αμερικανικό βομβαρδιστικό να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Κρήτης στην Σούδα.

Η προσγείωση έγινε στις 4 Νοεμβρίου και ανακοινώθηκε μόλις σήμερα.

Μέχρι στιγμής υπήρχαν υποθέσεις ότι δεν υπάρχει ελληνικό αεροδρόμιο τόσο μεγάλο που να μπορέσει να προσγειωθεί το γιγαντιαίων διαστάσεων αμερικανικό βομβαρδιστικό, το οποίο θεωρείται ένας εν ενεργεία θρύλος της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Η προσγείωσή του στην Σούδα αλλάζει τα δεδομένα. «Η βάση της Σούδας είναι μια επιχειρησιακή βάση στην ξηρά που επιτρέπει στις δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών,

των συμμαχικών και των εταίρων να είναι εκεί όπου χρειάζονται για να εξασφαλίσουν ασφάλεια και σταθερότητα στην Ευρώπη και την Αφρική»,

επισημαίνει η αμερικανική πρεσβεία, στο σημείωμά της μαζί με τις φωτογραφίες που αποδέσμευσε.

Σε συνδυασμό μάλιστα με το γεγονός ότι πολύ συχνά, όταν οι Αμερικανοί θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα ισχύος, στέλνουν το B-52 Stratofortress απλώς να πετάξει στην περιοχή ενδιαφέροντός τους, μάλλον θα πρέπει να εκληφθεί ως μήνυμα προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Άλλωστε μόλις την περασμένη εβδομάδα το B-52 Stratofortress πέταξε πάνω από το Αιγαίο συνοδεία ελληνικών F-16.

 

Το ίδιο μήνυμα εξέπεμπψε μέσω Twitter και ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ, ο οποίος χαρακτήρισε την Σούδα ως το «σήμα κατατεθέν» της αμυντικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ.

 

Το αμερικανικό βομβαρδιστικό B-52 Stratofortress 

Το Boeing B-52 Stratofortress είναι υποηχητικό στρατηγικό βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας.

Το B-52 σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Boeing, η οποία συνεχιζει να παρέχει υποστήριξη και αναβαθμίσεις. Έχει τεθεί σε υπηρεσία από την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία (USAF) από το 1950. Είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο όπλων έως και 32.000 kg.

Αρχίζοντας με την επιτυχή σύμβαση τον Ιούνιο του 1946 το σχέδιο Β-52 εξελίχθηκε από ένα αεροσκάφος με ευθείες πτέρυγες που τροφοδοτούταν από έξι turboprop κινητήρες στον τελικό πρωτότυπο YB-52 με οκτώ τουρμποτζέτ κινητήρες και οπισθοκλινείς πτέρυγες.

Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση τον Απρίλιο του 1952.

Κατασευασμένο να μεταφέρει πυρηνικά όπλα στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου σε αποστολές αποτροπής, το Β-52 Stratofortress αντικατέστησε το Convair Β-36.

Ένας βετεράνος πολλών πολέμων, το Β-52 έχει ρίξει μόνο συμβατικά πυρομαχικά στη μάχη.

Το 2005 ολοκληρώσε πενήντα χρόνια συνεχούς υπηρεσίας και μετά από αναβάθμιση μεταξύ του 2013 και 2015, αναμένεται να παραμείνει σε υπηρεσία μέχρι την δεκαετία του 2044.

Χαρακτηρίζεται από τεράστια δύναμη πυρός, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, στο οπλοστάσιό του εκατοντάδες συμβατικές βόμβες και 32 πυρηνικούς πυραύλους Κρουζ.

 



Στείλε μας τις δικές σου απόψεις για στρατιωτικά θέματα που σε απασχολούν στο armyvoicegr@gmail.com μαζί με το όνομά σου και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας. Επιστολές με ψευδώνυμα και ανώνυμες δεν λαμβάνονται υπόψη.


Προηγούμενο άρθροΠολεμική Αεροπορία: Στο εδώλιο στελέχη για κλοπή καυσίμου στον Άραξο
Επόμενο άρθροΒόλος: Γυναίκα στρατιωτικός ξυλοκοπήθηκε ενώ έκανε τζόκινγκ
Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στο Άργος. Εργάστηκε πάνω από 20 χρόνια ως δημοσιογράφος κυρίως σε εφημερίδες, καλύπτοντας το στρατιωτικό ρεπορτάζ. Έχει καλύψει ειδησεογραφικά τον πόλεμο στην Σομαλία, την κρίση στην Ουκρανία και την κρίση στα Σκόπια με την απόσχιση από την Γιουγκοσλαβία. Το 2015 -2016 ήταν βασικός συντάκτης στο onalert.gr. Από τον Σεπτέμβριο του 2017 δημιούργησε το Armyvoice.gr. Είναι ενεργό μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 1998. Εκλέχθηκε δυο φορές εκπρόσωπος των συντακτών του Εθνους στο Μεικτό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Δημοσιογραφία. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται τα Social Media ως περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από το χάος και την πολυπλοκότητα. Έχει επίσης ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης Λειψών, για την έμπρακτη υποστήριξή της στην ακριτική Ελλάδα. Είναι επίσης μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ).