Γιατί πετάνε αεροπλάνα σήμερα 24/3 Πολεμική Αεροπορία Εθνική Στρατιωτική Αρχή Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ) Γιατί πετάνε αεροπλάνα πάνω από την Αθήνα σήμερα 18 Μαρτίου

Πολεμική Αεροπορία: Ισχυρή αποτροπή με χαμηλό κόστος – Πώς μπορεί να την χτίσει με τα σημερινά δεδομένα – Προτάσεις 

Γράφει ο Στέργιος Θεοφανίδης στο defence-point.gr

Με το άρθρο αυτό θα επιχειρήσουμε να εξηγήσουμε, για ποιον λόγο η Πολεμική Αεροπορία ήταν και μπορεί να συνεχίσει να είναι ο ισχυρότερος παράγοντας της ελληνικής αποτροπής στα χρόνια που έρχονται.

Και μάλιστα με εξαιρετικά χαμηλό κόστος. Πάντα για τα οικονομικά δεδομένα διατήρησης μιας αεροπορικής δύναμης.

Ας ρίξουμε μία ματιά στο πώς έχει σήμερα η κατάσταση. Τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, μεταξύ άλλων έφεραν και τη συρρίκνωση της Πολεμικής Αεροπορίας.

Κάτι που δεν σημαίνει βέβαια αποκλειστικά αρνητικές συνέπειες… Καταρχήν, εγκαταλείψαμε την ουτοπική εμμονή της “οροφής” των 300 μαχητικών.

Δεν το αποφασίσαμε μόνοι μας. Αναγκαστήκαμε να το κάνουμε, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Υποχρεωθήκαμε λοιπόν να πράξουμε το αυτονόητο… Να αποσύρουμε δηλαδή παλαιούς τύπους μαχητικών οι οποίοι είχαν μεγάλο κόστος συντήρησης και υποστήριξης,

χωρίς να προσφέρουν μεγάλα επιχειρησιακά οφέλη. Αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο του 2014 αποσύραμε τα A-7E για να ακολουθήσουν αμέσως μετά τα RF-4E της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης και σταδιακά και τα F-4E AUP.

Σε δεύτερη φάση θα ολοκληρωθεί η διαδικασία απόσυρσης των τελευταίων, ενώ θα αποσυρθούν και τα παλιά Mirage 2000EG/BG, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι μέλει γενέσθαι με τα 32 F-16C/D Block 30.

Καλό θα ήταν να πουληθούν και μάλιστα αφού πρώτα εκσυγχρονιστούν από την ΕΑΒ σε επίπεδο Block 50+ Advanced, παρά να αποσυρθούν.

Το θετικό στοιχείο σε ότι αφορά στην απόσυρση των F-4E AUP, έγκειται κυρίως στο ότι το σύνολο των όπλων που είναι πιστοποιημένα στα μαχητικά αυτά είναι διαθέσιμα και στα F-16.

Όπως και το ατρακτίδιο στοχοποίησης LITENING που με μικρό κόστος μπορεί να πιστοποιηθεί στο F-16.

Στο πλαίσιο της ίδιας αυτής δεύτερης φάσης, το κεφαλαιώδους σημασίας πρόγραμμα για το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας είναι φυσικά ο εκσυγχρονισμός των 84 F-16C/D Block 52+ και – Block 52+ Advanced στο επίπεδο F-16V Block 72 (κινητήρας F100 της Pratt&Whitney). Κι αυτό γιατί συνδυάζει δύο πολύ σημαντικές παραμέτρους.

Το πρώτο είναι η ομογενοποίηση δύο διαφορετικών εκδόσεων του μικρού μαχητικού πολλαπλών ρόλων.

Το να πάμε από τις δύο αυτές εκδόσεις σε μία, σημαίνει πολλά και θετικά… Πρώτα από όλα σημαίνει ίδια συστήματα και όπλα.

Σημαίνει κοινές εκπαιδεύσεις για ιπταμένους, για μηχανικούς, για ηλεκτρονικούς (avionics), για οπλουργούς και πάει λέγοντας…

Σημαίνει ενιαίο σύστημα λογιστικής υποστήριξης και αυξημένη επιχειρησιακή ευελιξία. Όλα αυτά μαζί δε, συνεπάγονται χαμηλότερος κόστος.

Συνολικό. Γιατί οι οικονομίες κλίμακας είναι διαφορετικές.

Διαβάστε τη συνέχεια στο defence-point.gr