Τέλη κυκλοφορίας 2020: Τι αλλάζει από 1η Σεπτεμβρίου για τους οδηγούς – Πώς θα γίνει η προσαρμογή στο νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων

Σαρωτικές αλλαγές έρχονται το επόμενο διάστημα, καθώς τροποποιούνται τα δεδομένα για τους οδηγούς από 1η Σεπτεμβρίου.

Οι αλλαγές αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Η αλλαγή επηρεάζει μόνο τους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος των ετήσιων τελών κυκλοφορίας να εκτοξεύεται αν δεν αλλάξει κάτι στην ελληνική νομοθεσία.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα ενώ από το Νοέμβριο του 2010 για τα νεότερα μοντέλα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων

Τον τρόπο με τον οποίο δεν θα επιβαρυνθούν οι πολίτες από τις αλλαγές στην εφαρμογή του νέου τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου αναζητά η κυβέρνηση

Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), έφερε οικονομικό πανικό στους ιδοκτήτες νέων αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξήσεις ήταν πάνω από 100%.

O γρίφος που καλείται να λύσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι εύκολος καθώς μέχρι το τέλος του έτους δεν είναι αρκετός ο χρόνος και οι κινήσεις θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές.

Το θέμα είναι γνωστό στην Πειραιώς και όπως αποκάλυψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, θα υπάρξει άμεση παρέμβαση.

«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης.

Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη» ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Σύμφωνα με το νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων, τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τι είναι το WLTP

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων κα κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θατον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.

 



Στείλε μας τις δικές σου απόψεις για στρατιωτικά θέματα που σε απασχολούν στο armyvoicegr@gmail.com