Πτώση ελικοπτέρου: Προσγειώθηκε σε ελικοδρόμιο χωρίς άδεια – Τι δείχνουν τα video από την πτώση – Σοβαρότατες οι ευθύνες 

Γράφει η Ιωάννα Ηλιάδη

Συγκλονιστικά στοιχεία για το ελικοδρόμιο στο Γαλατά που λειτουργεί χωρίς άδεια από την ΥΠΑ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας, με πληροφορίες του Armyvoice.gr, τα οποία πρέπει να διερευνήσει ο εισαγγελέας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων πιλότων ελικοπτέρων τα πρώτα στοιχεία από το video δείχνουν πως το μοιραίο ελικόπτερο βρισκόταν στην πλευρά του Γαλατά προσγειωμένο σε κατασκευασμένο από τσιμέντο δαπέδου προσγειώσεως ελικοπτέρων λίγα μέτρα από την θάλασσα.

Πτώση ελικοπτέρου: Απόστρατος της ΠΑ ο πιλότος του Α-109 της “IFLY‘

Στην ευρεία περιοχή έπνεαν ισχυροί ριπαίοι άνεμοι βορείων διευθύνσεων καθώς το συγκεκριμένο σημείο βρισκόταν στην υπήνεμη πλευρά με ασφάλεια μπορεί να θεωρηθεί πως οι ριπές του ανέμου θα μπορούσαν να ξεπερνούν και τους 25 κόμβους.

Στον δίαυλο ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο, από σημείο περίπου 300 μέτρα ανατολικότερα από το σημείο απογείωσης του ελικοπτέρου περνάει τριπλή γραμμή καλωδίων πιθανότερα υψηλής τάσης που ηλεκτροδοτεί το νησί.

Από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται πως το ελικόπτερο φυσιολογικά αποπειράθηκε μια απογείωση με βόρεια-βόρειο ανατολική κατεύθυνση ώστε να περάσει τα καλώδια σχεδόν κάθετα.

Δυστυχώς το ατύχημα συνέβη και πιθανότερα το ελικόπτερο βρήκε πάνω στα καλώδια (και μάλλον σε περισσότερο από ένα) και με μικρή ταχύτητα αέρος, γεγονός που δεν έδινε στον χειριστή μεγάλο περιθώριο ελιγμών.

Τα καλώδια δεν ήταν σημασμένα και θεωρούνται από τους υψηλότερους κινδύνους στατιστικά παγκοσμίως, για πρόκληση ατυχημάτων,

καθώς είναι πολύ δύσκολο οι χειριστές ελικοπτέρων να τα διακρίνουν, ενώ η ΕΔΑΑΠ (Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων)

με σύσταση ασφαλείας από ετών έχει εισηγηθεί την σήμανση καλωδίων ιδιαίτερα κοντά σε περιοχές που υπάρχουν πτήσεις ελικοπτέρων.

Το σημείο από το οποίο απογειώθηκε το ελικόπτερο δεν είναι αδειοδοτημένο ως ελικοδρόμιο από την ΥΠΑ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες ένα ελικόπτερο επιτρέπεται να προσγειωθεί σε πεδία εαν υφίσταται τα εξής :
1) να περιγράφεται στο OPERATION MANUAL της εταιρίας
2) να υπάρχει στα χαρτιά του εκπαίδευση με εκπαιδευτή και αξιολόγηση ότι μπορεί να παει
3) άδεια από τον ιδιοκτήτη του χώρου έγγραφη με ενοικιαστήριο

Γιατί δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί το ελικοδρόμιο

Το συγκεκριμένο ελικοδρόμιο δεν μπορεί να αδειδοτηθεί γιατί δεν πληρεί τις προδιαγραφές άνισης υπερπήδησης εμποδίων κατά την απογείωση και προσγείωση προς καμμία κατεύθυνση στον βορρά.

Ούτε στο νότο γιατί έχει τα καλώδια είτε στην προσγείωση είτε στη απογείωση.

Στην δε κατεύθυνση ΑΝΑΤΟΛΗ ΔΥΣΗ από τη μια έχει εμπόδιο τον ΠΟΡΟ και από την άλλη κάτι βουνά του Γαλατά.

 



Στείλε μας τις δικές σου απόψεις για στρατιωτικά θέματα που σε απασχολούν στο armyvoicegr@gmail.com