Πολεμική Αεροπορία C-130: Πώς φθάσαμε στην καθήλωση του στόλου – Επιστολές στελεχών ρίχνουν φως στα προβλήματα των ανταλλακτικών και της ΕΑΒ

Γράφει η Ιωάννα Ηλιάδη

Το ότι η Πολεμική Αεροπορία παλεύει με ένα C-130 να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες, δεν είναι καν μυστικό. Είναι η καθημερινότητα πολλών στελεχών που δίνουν και την ψυχή τους.

Το Armyvoice.gr ανέδειξε το θέμα και όπως μάθαμε την ώρα που όλα τα C-130 είναι καθηλωμένα για επιθεώρηση με υπόδειξη της κατασκευάστριας εταιρίας, επιστρατεύθηκε το πρωθυπουργικό αεροσκάφος Embraer για τις πτήσεις που ήταν απόλυτα απαραίτητες να γίνουν!

Σήμερα το Armyvoice.gr με επιστολές στελεχών που έλαβε περιγράφει το πώς φθάσαμε σε αυτή την κατάσταση.

Θα πρέπει η νέα κυβέρνηση, να αντιμετωπίσει το θέμα με τη δέουσα σοβαρότητα, καθώς και η Νέα Δημοκρατία φέρει ευθύνη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε δραματικά, όπως αποκαλύπτουν στελέχη που επικοινώνησαν με το Armyvoice.gr από τον Δεκέμβριο του 2015.

Μέχρι τότε είχαμε εν/εν 15 Α/Φ C-130 κ 1 Α/Φ εν/εν απο τα C-27 τα οποια στο συνολο τους ειναι 8.

«Απο το 2015 κ μετα στα πλασια της οικονομικης πολιτικης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, εχοντας θεματα αναβαθμισης,  (βλεπε AUP για τα C-130),  ενα – ενα Α/Φ το οποιο συμπληρωνε ωρες το στελναμε στην ΕΑΒ οπου παρεμεναν εκει την σειρα τους για αναβάθμιση.

Ομως λογω των περικοπων στα ανταλλακτικα και στις Ενοπλες Δυναμεις δεν παραγγέλναμε υλικά,  με αποτελεσμα να καθηλώνονται τα Α/Φ.

Κι ετσι ηρθε η στιγμη που μειναμε μεχρι σημερα με ένα  Α/Φ το οποιο αυτό εκτελούσε ολη την εβδομάδα δρομολόγια βορειου, Νότιου Τομεα, μεταφορά παραθεριστών, δρομολόγιο Κύπρου συν όποια αλλη απαίτηση υπήρχε. Το βράδυ, το ιδιο Α/Φ ήταν Α/Ν.

Η τακτική αυτή ακολουθείται και σήμερα. Όποτε συμπληρώνει ώρες τον εν λογω Α/Φ αφαιρούν υλικά, τα στελνουν στην ΕΑΒ και βγαζουν αλλο εν/εν κ ξανα το ιδιο βιολι απ την αρχή».

Πολλοί είναι οι παράγοντες που επιτείνουν το πρόβλημα. Αρχικά, ένα σημαντικό είναι η παλαιότητα του αεροσκάφους.  Τα C-130 με αρκετές δεκαετίες βαριάς χρήσης παρουσιάζουν σήμερα αυξημένα ευρήματα παραμορφώσεων, ζημιών και βλαβών.

Πριν μία πενταετία τουλάχιστον, η περιοδική συντήρησή τους δεν απαιτούσε αφαίρεση πτερύγων, κάθετου και οριζόντιου. Τώρα μαθαίνουμε ότι είναι πολύ συχνό φαινόμενο, σχεδόν κανόνας σε κάθε αεροσκάφος.

Ταυτόχρονα η ΕΑΒ μειώνει το καταρτισμένο προσωπικό. Από το 2009 που στο συνεργείο που γίνονταν οι συντηρήσεις και επισκευές απασχολούνται 57 -60 μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι για δυο αεροσκάφη, σήμερα έχουμε φθάσει στους 8-10 μηχανικούς και 3-4 ηλεκτρολόγους για 3 με 6 αεροσκάφη.

Είναι απόλυτα λογικό να υπάρχουν καθυστερήσεις.

Το οικονομικό πρόβλημα και η έλλειψη ανταλλακτικών επιδεινώνουν την κατάσταση.

Αν ένα αεροσκάφος χρειάζεται για επισκευή 800 με 1000 κομμάτια ανταλλακτικών, στην ΕΑΒ φθάνουν μόλις 100 – 150, αφού δεν υπάρχουν χρήματα και δεν μπορούν να γίνουν παραγγελίες.

Και αυτό δεν συμβαίνει τα τελευταία 1-2 χρόνια αλλά έχει ξεκινήσει σιγά σιγά από το 2009 με τις πρώτες περικοπές που έγιναν λόγω κρίσης.

Δηλαδή η εκάστοτε κυβέρνηση (διαχρονικά από το 2009 όχι μόνο η τελευταία) ουσιαστικά παρεμποδίζει η ίδια την εξυπηρέτηση των Ενόπλων Δυνάμεων της.

Είναι καιρός να επανεξετάσουμε το πρόβλημα με άλλη ματιά…



Στείλε μας τις δικές σου απόψεις για στρατιωτικά θέματα που σε απασχολούν στο armyvoicegr@gmail.com


Προηγούμενο άρθροΤζέφρι Πάιατ: Ο Αμερικανός πρέσβης έσπασε τα πόδια του σε ατύχημα
Επόμενο άρθροΟ Αρχηγός Στόλου πήγε το κομάντο σε ΔΥΚ & φρεγάτα ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ
Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στο Άργος. Εργάστηκε πάνω από 20 χρόνια ως δημοσιογράφος κυρίως σε εφημερίδες, καλύπτοντας το στρατιωτικό ρεπορτάζ. Έχει καλύψει ειδησεογραφικά τον πόλεμο στην Σομαλία, την κρίση στην Ουκρανία και την κρίση στα Σκόπια με την απόσχιση από την Γιουγκοσλαβία. Το 2015 -2016 ήταν βασικός συντάκτης στο onalert.gr. Από τον Σεπτέμβριο του 2017 δημιούργησε το Armyvoice.gr. Είναι ενεργό μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 1998. Εκλέχθηκε δυο φορές εκπρόσωπος των συντακτών του Εθνους στο Μεικτό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Δημοσιογραφία. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται τα Social Media ως περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από το χάος και την πολυπλοκότητα. Έχει επίσης ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης Λειψών, για την έμπρακτη υποστήριξή της στην ακριτική Ελλάδα. Είναι επίσης μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Ιστορίας (ΕΛ.Ι.Ν.ΙΣ).