Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή 14/7/2019 Ωράριο λειτουργίας – Θερινές εκπτώσεις 2019 Οδηγίες από τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή

Έως το Σάββατο 31 Αυγούστου θα διαρκέσουν οι φετινές τακτικές θερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα όλης της χώρας.

Όσοι έμποροι το επιθυμούν μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά τα καταστήματά τους κατά την πρώτη Κυριακή της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι την Κυριακή 14 Ιουλίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας τους από τις 11 το πρωί ώς τις 6 το απόγευμα.

Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή

α) Η προστασία του καταναλωτικού κοινού στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 2251/1994 και ειδικότερα η προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών όσον αφορά συναλλαγές τους σε σχέση με την αγορά καταναλωτικών αγαθών, αλλά και την παροχή υπηρεσιών.

β) Η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η καταστολή των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και του υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων.

γ) H παρακολούθηση και εποπτεία εφαρμογής της νομοθεσίας για τη λειτουργία των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών και την προστασία της προσωπικής σφαίρας και προσωπικότητας των οφειλετών από αθέμιτες πρακτικές είσπραξης των απαιτήσεων.

Προσοχή στις τιμές

Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς «εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών

που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης».

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.

«Έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν επιχειρηματίες μέλη, οι οποίοι καλοπροαίρετα και στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας,

δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης.

Χρειάζεται να τονίσουμε ότι, η συγκεκριμένη πρακτική είναι παράνομη και επισύρει αυστηρές κυρώσεις.

Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους καταστηματάρχες, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν γενικευμένο ποσοστό έκπτωσης»

διευκρινίζει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, υπενθυμίζοντας ακόμη ότι οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η

παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι πρακτικές επικοινωνίας μείωσης της τιμής διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα, ενώ η διενέργεια εκπτώσεων είναι

στη διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης. Σε περίπτωση παρατυπιών, προειδοποιεί ο ΕΣΘ, οι κυρώσεις είναι πολύ αυστηρές.