Κονσταντίν Στανισλάφσκι: Τον Ρώσο σκηνοθέτη τιμά το doodle της Google σήμερα 17 Ιανουαρίου 2019 – Μάθετε ποιος ήταν

Ο Κονσταντίν Στανισλάφσκι ήταν πρωτοπόρος της υποκριτικής του ρωσικού θεάτρου και ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες παγκοσμίως.

Εισήγαγε μια μεγάλη καινοτομία στην υποκριτική η οποία χρησιμοποιήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η Google με το σημερινό της doodle τιμά τον Κονσταντίν Σεργκέγεβιτς Στανισλάφσκι ο οποίος γεννήθηκε σαν σήμερα 17 Ιανουαρίου το 18623.

Ο Κονσταντίν Στανισλάφσκι γεννήθηκε στη Μόσχα από εύπορη οικογένεια και σύμφωνα με όσα ο ίδιος έχει γράψει στα απομνημονεύματά του έκανε την πρώτη του θεατρική εμφάνιση στην ηλικία των «2 ή 3 ετών»!

Πήρε το καλλιτεχνικό όνομα Στανισλάφσκι ( το πραγματικό του ήταν Κονσταντίν Σεργκέγεβιτς Αλεξέγεφ) νωρίς στην καριέρα του -στην ηλικία των 25- πιθανώς για να προστατέψει τη φήμη της οικογένειάς του.

Προερχόταν από εύπορη οικογένεια, που κατασκεύαζε χρυσά και ασημένια διακοσμητικά για στρατιωτικές στολές και διακοσμήσεις.

Το… μικρόβιο του θεάτρου το «κληρονόμησε» από τη γιαγιά του, μια περιπλανώμενη Γαλλίδα ηθοποιός και το μόνο μέλος της οικογένειας με καλλιτεχνικό υπόβαθρο.

Στα οχτώ του, οΚονσταντίν Στανισλάφσκι άρχισε να ενδιαφέρεται για το τσίρκο και συχνά διηύθυνε και πρωταγωνιστούσε σε δικές του παραστάσεις τσίρκου.

Ένα άλλο πάθος του νεαρού Στανισλάφσκι ήταν το κουκλοθέατρο, όπου ανέβασε σκηνές από τον «Κουρσάρο» και τον «Πέτρινο επισκέπτη».

Με το κουκλοθέατρο, έμαθε να ακονίζει την αγάπη του για τη λεπτομέρεια, μια ιδιότητα που ο Στανισλάφσκι θα ενσωμάτωνε στη σκηνοθεσία του αργότερα στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας.

Στα 14, ο Στανισλάφκσι ξεκίνησε τα πολυάριθμα τετράδιά του γεμάτα παρατηρήσεις, αφορισμούς και προβλήματα.

Σαν εκκολαπτόμενος ηθοποιός, οΚονσταντίν Στανισλάφσκι θα ντυνόταν σαν αλήτης και θα πήγαινε στις αποβάθρες του τρένου, ή θα μεταμφιεζόταν τσιγγάνος.

Διδάχθηκε υποκριτική μέσω μίμησης σε μια σχολή στη Μόσχα. Ίδρυσε την Εταιρεία Τέχνης και Λογοτεχνίας το 1888, όπου απέκτησε θεατρική και αισθητική πείρα.

Σύμφωνα με το σχετικό λήμμα στη Wikipedia o Στανισλάφσκι άρχισε να αποκτά φήμη στη Μόσχα σαν μοντέρνος και καινοτόμος σκηνοθέτης με παραγωγές όπως «Uriel Acosta», «Οθέλλος» και «The bells».

To 1897, η εταιρεία είχε μια πληθώρα αποτυχημένων παραγωγών και ηθοποιών στερούμενων κινήτρων.

Το 1897 συνίδρυσε το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας (ΘΤΜ) με τον Βλαντιμίρ Νεμίροβιτς-Νταντσένκο, αλλά το θέατρο άρχισε να λειτουργεί το 1898 και μεταξύ άλλων ανέβασε Τολστόι και Τσέχοφ.

Λίγα χρόνια αργότερα άρχισε να δουλέυει πάνω σε αυτό που θα μείνει στην ιστορία ως Το «σύστημα (ή μέθοδος) Στανισλάφσκι»!

Το σύστημα Στανισλάφσκι εστίαζε στην ανάπτυξη της καλλιτεχνικής αλήθειας πάνω στη σκηνή διδάσκοντας στους ηθοποιούς να «ζουν το ρόλο» κατά τη διάρκεια της παράστασης. είναι μια συστηματική προσέγγιση για την εκπαίδευση ηθοποιών.

Ο Κονσταντίν Στανισλάφσκι πάντα θεωρούσε το σύστημά του σαν τα περιεχόμενα ενός μεγάλου βιβλίου που ασχολούνταν με όλες τις πλευρές της υποκριτικής.

 



Στείλε μας τις δικές σου απόψεις για στρατιωτικά θέματα που σε απασχολούν στο armyvoicegr@gmail.com