Πτήση MH17: Νέο επεισόδιο στο θέμα της κατάρριψης του αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών. Ρώσος στρατιωτικός υποστηρίζει ότι ο πύραυλος ήταν ουκρανικός.


Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, παρουσίασε τον αριθμό παραγωγής του πυραύλου Buk με τον οποίο κατερρίφθη το Boeing της πτήσης MH17 της Malaysian Airlines τον Ιούλιο 2014 πάνω από την Ουκρανία, αλλά και μαγνητοφωνημένη συνομιλία που έγινε μεταξύ Ουκρανών στρατιωτικών, ισχυριζόμενο ότι αυτά τα δύο στοιχεία αποδεικνύουν την εμπλοκή του Κιέβου στην κατάρριψη του Boeing.

Ισχυρίζεται επίσης ότι τα στοιχεία που παρουσίασε το Κίεβο στην ερευνητική επιτροπή που διερευνά τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους, σύμφωνα με τα οποία ευθύνεται η Ρωσία για την συντριβή του αεροσκάφους, είναι παραποιημένα.

«Ο αριθμός παραγωγής του ακροφυσίου και ο αριθμός παραγωγής του κινητήρα, έδωσαν την δυνατότητα να προσδιορισθεί ο αριθμός του πυραύλου» δήλωσε ο διοικητής της Διοίκησης πυραύλων πυροβολικού του ρωσικού υπουργείου Άμυνας, αντιστράτηγος Νικολάι Πάρσιν, προσθέτοντας ότι ο πύραυλος αυτός κατασκευάσθηκε το 1986 «στο Ντολγκοπρούντνι, εστάλη εν συνεχεία στην Ουκρανία, και δεν επέστρεψε ποτέ στην Ρωσία».

Συγκεκριμένα, ο αντιστράτηγος Πάρσιν είπε ότι ο αριθμός του πυραύλου Buk που κατέρριψε το Boeing είναι 9H38 ZRK Buk προσδιορίσθηκε από τους εμπειρογνώμονες με βάση του αριθμούς του κινητήρα (8869032) και του ακροφυσίου (830113).

Ο Ρώσος αντιστράτηγος είπε επίσης ότι ο πύραυλος συναρμολογήθηκε στις 24/12/1986, και στις 2 9/12/1986 εστάλη σιδηροδρομικώς στην στρατιωτική μονάδα 20/152, (η πραγματική της ονομασία είναι 223η ταξιαρχία αντιαεροπορικών πυραύλων) ανήκε στην στρατιωτική Διοίκηση των Καρπαθίων και βρίσκονταν στην περιοχή του Τερνόπολ της Ουκρανικής ΣΣΔ».

Προσέθεσε επίσης ότι μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η στρατιωτική αυτή μονάδα εντάθηκε στις Ένοπλες δυνάμεις της Ουκρανίας, και σήμερα βρίσκεται στην περιοχή του Λβόφ.

Αξίζει να σημειωθεί, δήλωσε ο Ρώσος στρατηγός, ότι «η 223η ταξιαρχία αντιαεροπορικών πυραύλων, από το 2104 είχε ενταχθεί στην λεγόμενη αντιτρομοκρατική επιχείρηση στο έδαφος της περιοχής Ντονέτσκ και Λουγκάνσκ της Ουκρανίας».

Ο επίσημος εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας υποστράτηγος Ίγκορ Κανασένκοφ, δήλωσε ότι η μαγνητοφωνημένη συνομιλία μεταξύ Ουκρανών στρατιωτικών, η οποία έλαβε χώρα στην περιοχή της Οδησσού κατά την διάρκεια των στρατιωτικών ασκήσεων με την επωνυμία Rubez-2016 και δημοσιεύθηκε στα ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, αποδεικνύει την εμπλοκή της Ουκρανίας στην κατάρριψη του Boeing Πτήση MH17 των μαλαισιανών αερογραμμών

Ο Κανασένκοφ είπε ότι «αναμφισβήτητα δεν διαθέτουμε αποδεικτικά στοιχεία , που να λένε ότι οι αυτονομιστές πήραν τον πύραυλο Buk και άλλους πυραύλους» αλλά η Ουκρανία με δηλώσεις που έχει κάνει κατά το παρελθόν, ισχυριζόμενη ότι κανένας αντιαεροπορικός πύραυλος ή άλλοι πύραυλοι δεν έπεσαν στα χέρια των αυτονομιστών που ανακήρυξαν την δημοκρατία του Ντονιέτσκ και Λουγκάνσκ, απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας, είπε ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα σταλούν στην ολλανδική πλευρά, εκφράζοντας την επιθυμία ότι «η κοινή ανακριτική επιτροπής δεν θα δει απλά τα στοιχεία αυτά, αλλά θα τα αξιοποιήσει στην έρευνα της».

Στις 17 Ιουλίου 2014 συνετρίβη στην περιφέρεια του Ντόνετσκ, στην Ανατολική Ουκρανία, κοντά στα ρωσοουκρανικά σύνορα, ένα Boeing 777-2H6ER των μαλαισιανών αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση Άμστερνταμ -Κουάλα Λουμπούρ (Πτήση MH17). Στο αεροπλάνο επέβαιναν 298 άνθρωποι που όλοι έχασαν τη ζωή τους.

Το αεροπλάνο χτυπήθηκε από πύραυλο εδάφους –αέρος ενώ πετούσε σε ύψος 33.000 ποδών. Το πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 2015.

Η Πτήση MH17

Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-2H6ER, που είχε κάνει την πρώτη του πτήση στις 17 Ιουλίου του 1997 και είχε παραληφθεί από τις Μαλαισιανές Αερογραμμές δώδεκα μέρες αργότερα, είχε ξεκινήσει από το Άμστερνταμ στις 12:15 τοπική ώρα (10:15 GMT).

Realshave.gr

Προορισμός του ήταν η Κουάλα Λουμπούρ στην οποία επρόκειτο να φτάσει έντεκα ώρες και σαράντα πέντε λεπτά αργότερα, δηλαδή στις 6:10 ώρα Μαλαισίας, το πρωί του Σαββάτου 18 Ιουλίου.

Τέσσερις ώρες αργότερα η υπηρεσία ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι έχασε επαφή με την πτήση MH17.

Το αεροπλάνο συνετρίβη βόρεια της πόλης Τορέζ (Torez), στην περιφέρεια του Ντόνετσκ, κοντά στα σύνορα Ουκρανίας –Ρωσίας.

Οι επιβάτες

Στο αεροπλάνο επέβαιναν συνολικά 298 άτομα (283 επιβάτες, από τους οποίους 80 ήταν παιδιά, και 15 μέλη του πληρώματος) και προέρχονταν από τουλάχιστον 15 διαφορετικές χώρες με την πλειονότητα να είναι από την Ολλανδία.

Πολλοί από τους επιβάτες πήγαιναν στην Μελβούρνη για να συμμετάσχουν στην 20η Διεθνή Διάσκεψη του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας για το AIDS.

Μεταξύ αυτών ήταν και ο Γεπ Λάνγκε από την Ολλανδία, καθηγητής Ιατρικής στο Ακαδημαϊκό Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ και πρώην Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης για το AIDS (International AIDS Society -IAS).

Μεταξύ των επιβατών ήταν και ο Ολλανδός γερουσιαστής Βίλεμ Βίτεφεεν (Willem Witteveen).

Αίτια της συντριβής

Υπάρχουν οι εξής βασικές εκδοχές σχετικά με την κατάρριψη του αεροπλάνου: κατάρριψη από πύραυλο εδάφους-αέρα ή από πύραυλο αέρος-εδάφους.

Η επικρατέστερη εκδοχή είναι αυτή της κατάρριψης από πύραυλο εδάφους-αέρος, αλλά ως προς την πλευρά που φέρει την ευθύνη δεν υπάρχουν οριστικές αποδείξεις.

Τα δυτικά μέσα ενημέρωσες εικάζουν ότι η Ρωσία προμήθευσε τους πυραύλους στους αντάρτες της ανατολικής Ουκρανίας.

Παράλληλα, τα Ρωσικά μέσα ενημέρωσες ονομάζουν τον στρατό Ουκρανίας. Και οι δύο πλευρές παρουσιάζουν αποδείξεις οι οποίες αμφισβητούνται από την άλλη πλευρά.