Αλλαγές στον τρόπο που γίνεται σήμερα η εκπαίδευση των πιλότων, φέρνει το σχέδιο του ΥΠΕΘΑ για το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο στην Καλαμάτα. Δείτε τι ετοιμάζουν

Γράφει η Ιωάννα Ηλιάδη

Το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο στην Καλαμάτα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζήτησης και σύμφωνα με τις πληροφορίες του Armyvoice.gr η συμφωνία αναμένεται να επιτευχθεί με τους Καναδούς.

Το Καναδικό Κέντρο CAE είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην εκπαίδευση των πιλότων, τόσο της πολιτικής όσο και της Πολεμικής Αεροπορίας, με πάνω από 65 παραρτήματα σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Armyvoice.gr η χώρα μας αναμένεται να προχωρήσει σε συνεργασία με τον Καναδά για το στήσιμο του Διεθνούς Αεροπορικού Κέντρου στην Καλαμάτα, το οποίο θα παρέχει υπρεσίες εκπαίδευσης τόσο για τους Έλληνες πιλότους, όσο και διεθνώς.

Το CAE του Καναδά έχει ΝΑΤΟϊκά standarts και διαθέτει πάνω απο 65 παραρτήματα σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας εκπαίδευση σε πιλότους. Το βασικό αεροσκάφος για την εκπαίδευση θα είναι το ιταλικό Α-346, αλλά στην πρώτη φάση της εκπαίδευσης θα χρησιμοποιούνται τόσο τα ελληνικά Τ2 όσο και τα Τ6 που χρησιμοποιεί σήμερα η Πολεμική Αεροπορία.

Η συνεργασία θα είναι με Leasing, μέσω διακρατικής συμφωνίας με τον Καναδά.

 

Η λύση αυτή αναμένεται να αποσυμφορήσει την Πολεμική Αεροπορία από την ανάγκη αγοράς και συντήρησης εκπαιδευτικών αεροσκαφών, καθώς θα ναυλώνει υπηρεσίες από το Κέντρο. Παράλληλα θα υπάρξει αξιοποίηση των αεροσκαφών Τ-6 Texan που διαθέτει σήμερα η Π.Α.

Όπως έγραψε ο Λεωνίδας Μπλαβέρη, συνολικά, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 45 Τ-6Α, που είναι από τα πιο σύγχρονα εκπαιδευτικά και μπορούν να «βγάλουν» 35.000 ώρες πτήσεως ετησίως, αριθμός πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που χρειάζεται η Π.Α. για την κάλυψη των δικών της αποκλειστικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Κι αυτό, γιατί η Π.Α. βγάζει πλέον ετησίως 40-45 πιλότους, καθώς ο αριθμός των μαθητών κάθε έτους της Σχολής Ικάρων έχει μειωθεί δραστικά από τους 100 έως 120 ετησίως που ήταν πριν από 10-15 χρόνια.

Γι’ αυτούς τους 45 μαθητές η Π.Α. χρειάζεται ετησίως 4.500 ώρες πτήσης (100 ώρες έκαστος). Αν σε αυτές τις ώρες προσθέσουμε και άλλες 3.500-4.000 ώρες για την εκπαίδευση των εκπαιδευτών των νεαρών Ικάρων, τότε βγαίνει ένα σύνολο 8.000-8.500 ώρες πτήσης ετησίως ως συνολική απαίτηση πτητικού έργου της Πολεμικής Αεροπορίας!

Αν σε ετήσια βάση το καθένα από τα 45 Τ-6Α «βάζει» 700 ώρες πτήσης (7 μαθητές), τότε για την κάλυψη του έργου που ζητά η Π.Α. απαιτούνται περίπου 12, μάξιμουμ 15 Τ-6Α! Επομένως, απομένουν «ανεκμετάλλευτα» 30 υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, που μπορούν να διατεθούν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του Αεροπορικού Κέντρου.

Δείτε την σχετική αναφορά της Ιωάννας Ηλιάδη στην εκπομπή Online με την Μάιρα Μπάρμπα

 

 

 



Στείλε μας τις δικές σου απόψεις για στρατιωτικά θέματα που σε απασχολούν στο armyvoicegr@gmail.com