Τουρκικά drones:  αναχαίτιση ή κατάρριψη; Η αναγνώριση και η αναχαίτιση ακούγονται εύκολες αλλά ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Μετά τα τουρκικά F-16, F-4E 2020 Terminator και CN-235 μπήκαν στην ζωή μας και τα UAVs Anka. Η είδηση ότι η Πολεμική Αεροπορία αναγνώρισε με ζεύγος F-16 ένα τουρκικό UNKA που μπήκε στο  FIR Αθηνών στην περιοχή της Ρόδου δεν μας εξέπληξε. Σίγουρα δεν ήταν η πρώτη φορά και δεν θα είναι η τελευταία.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Καθώς πολύ σύντομα, προβλέπουμε ότι είναι πολύ πιθανό ακόμα και τα blogs μαγειρικής να ασχολούνται με τους τρόπους αντιμετώπισης των τουρκικών UAVs, κάνουμε μια πρώτη εκτίμηση των διαθεσίμων επιλογών αντιμετώπισης τους.


Αναγνώριση και Αναχαίτιση με τον γνωστό τρόπο 

Η αναγνώριση και η αναχαίτιση ακούγονται εύκολες αλλά ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες…

Είναι το ίδιο να αναχαιτίζεις ένα τουρκικό F-16 και το ίδιο ένα υποηχητικά κινούμενο μη επανδρωμένο στόχο που προβαίνει σε παραβίαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ);

Έχουμε δουλέψει πάνω σε τέτοιες τακτικές;

Πως θα γίνει η αναγνώριση του κατά την διάρκεια νυκτερινών παραβιάσεων; Μήπως θα πρέπει να απογειώνονται F-16 εφοδιασμένα με το ατρακτίδιο Lantirn ή και F-4E με το ατρακτίδιο Litening II;

Τι θα γίνεται στις περιπτώσεις που τα τουρκικά drones συνεχίζουν απτόητα την πορεία τους; Θα αποχωρούν τα δικά μας, θα παραμένουν στην περιοχή μέχρι εξαντλήσεως των καυσίμων και αντικατάσταση τους από άλλα ελληνικά αεροσκάφη;

Πως θα ενημερώνεται σε real time η τουρκική πλευρά; Θα ενεργοποιείται κάθε φορά η περίφημη «κόκκινη γραμμή» μεταξύ του Εθνικού Αεροπορικού Κέντρου Επιχειρήσεων της Λάρισας και του Αεροπορικού Κέντρου Ελέγχου του Εσκί Σεχίρ ;

Αν ακολουθηθεί η ίδια στρατηγική αναχαίτισης δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αντίληψη για να καταλάβουμε το αντι-οικονομικό αδιέξοδο της όλης προσέγγισης. Σταδιακά είναι πολύ πιθανό οι Τούρκοι να στέλνουν ταυτόχρονα αρκετά UAVs σε αποστολές παραβιάσεων του ΕΕΧ με αμελητέο κόστος πτήσης γι αυτούς και με τεράστια οικονομική αιμορραγία για την ΠΑ, που μετράει και το τελευταίο ευρώ.

Πιθανότατα θα αντιληφθούν και οι Τούρκοι, ότι μπορούν να οδηγήσουν με πολύ πιο εύκολο και οικονομικό τρόπο γι αυτούς, την ΠΑ στην καθήλωση περισσότερων αεροσκαφών στο έδαφος είτε λόγο συμπλήρωσης των απαιτούμενων ωρών πτήσης πριν μια επιθεώρηση είτε λόγω βλαβών.

Ένα εφιαλτικό σενάριο να αισθάνεται άβολα η ΠΑ να στείλει αεροσκάφη F-16 στην ΕΑΒ για να υποβληθούν στο πρόγραμμα εκσγχρονισμού στο πρότυπο Viper επειδή η οροφή των ικανών για πτήση αεροσκαφών θα έχει φτάσει σε επίπεδα  «εγκεφαλικού», δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται ιδιαίτερου σχολιασμού…

Ας μην ξεχνάμε ότι τα αεροσκάφη μας δεν κάνουν μόνο αναχαιτίσεις στο Αιγαίο αλλά υπάρχουν και τεράστιες ανάγκες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε εθνικό και συμμαχικό επίπεδο!

Διαβάζουμε τελευταία ότι πολλοί προκρίνουν την χρήση των εκπαιδευτικών αεροσκαφών T-6A Texan II για την οικονομικότερη αναγνώριση και αναχαίτιση των τουρκικών UAVs.

 Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα, αν φυσικά η ΠΑ είχε προετοιμαστεί κατάλληλα γι αυτό το ενδεχόμενο. Δηλαδή, τα είχε εντάξει στους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς της γι αυτόν τον ρόλο, αφού είχε προνοήσει για την υποστήριξη της μετεγκατάστασης ενός μικρού αριθμού εξ αυτών, σε αεροδρόμια του κεντρικού Αιγαίου (Σκύρος) είτε του Αν. Αιγαίου.

 Γιατί το σενάριο να απογειώνεται ελληνικό T-6A Texan II από την αεροπορική βάση της Καλαμάτας δεν είναι χρονικά βιώσιμο.

Διαβάστε την συνέχεια στην πηγή: defencereview.gr

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/el_GR/sdk.js#xfbml=1&version=v2.7”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύσετε κείμενα του Armyvoice.gr, επικοινωνήστε με το [email protected] – Ενημερωθείτε για το Νόμο 2121/1993 που προστατεύει τα πνευματικά δικαιώματα

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

«Οι ΗΠΑ μπορούν να ανατρέψουν τα σχέδια Ερντογάν»