F-16 HAF

Αναβάθμιση F-16: Πώς μπορεί να κοστίσει σχεδόν τα μισά λεφτά – Τι πρέπει να υπογράψει η Ελλάδα

Αυτά που ζει η Ελλάδα δενπρέπει να έχουν προηγούμενο. Όχι τουλάχιστον όσον αφορά μερικές δεκαετίες ζωής που εμείς έχουμε συμπληρώσει, αλλά και με όσα έχουμε διαβάσει και πληροφορηθεί για την ελληνική ιστορικά τεκμηριωμένη συμπεριφορά, στα θέματα της ισχυροποίησης των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας.

Το χθεσινό εντελώς παράλογο ΚΥΣΕΑ, δεν κατέληξε σε αποφάσεις πλην της επικύρωσης της ενεργοποίησης των διαδικασιών για την υποστήριξη των μεταφορικών αεροσκαφών C-27J Spartan, τα οποία εξάλλου δεν χρησιμοποιούνται και τόσο για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο για την κάλυψη αναγκών της Πολιτείας, το οποίο ασφαλώς οι προσφέρεται αγόγγυστα.

Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν για τη χθεσινή «τρελή» μέρα… ή μάλλον νύχτα του ΚΥΣΕΑ, φέρνουν στην επιφάνεια ένα δυσώδες εσωτερικό ελληνικό πολιτικό παρασκήνιο, το οποίο δικαιολογεί απόλυτα τη σκληρή κριτική, εάν δεν εγείρει ζητήματα «χαλαρής» δημοσιογραφικής αντιμετώπισης της παθογένειας. Τα πράγματα όμως είναι χειρότερα…

Θα ξεκινήσουμε… επικοινωνιακά, αποτυπώνοντας αυτό που θα γράψουμε σε μία φράση, η οποία είναι ασφαλώς «μισή αλήθεια», όχι επειδή δεν ισχύει και στην κυριολεξία της, αλλά διότι η ερμηνεία είναι περισσότερο πολύπλοκη:

Το πρόγραμμα της αναβάθμισης των 85 μαχητικών F-16 θα μπορούσε να κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο όχι 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός (το συνολικό «πακέτο» του συμβολαίου, μαζί με την υποστήριξη απέχει περί τα 150 εκατ. ευρώ), αλλά «χονδρικά», 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια!

Ναι, δεν είναι ετεροχρονισμένο πρωταπριλιάτικο, όπως δηλαδή έμοιαζαν πολλά χθες το βράδυ, αλλά η πραγματικότητα. Τείνουμε να ξεχάσουμε πολύ νωρίς την μετά από την παρέλευση εικοσαετίας, το αμερικανικό Κογκρέσο ενέκρινε ποσό 460 εκατομμυρίων δολαρίων για την ενίσχυση των Eλληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Διαβάστε την συνέχεια στο defence-point.gr