Φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ: Πώς ο κυβερνήτης ΕΣΩΣΕ το πλοίο από μεγάλη ζημιά!

Φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ: Παρά τα όσα λέγονται μετά την προσάραξη του πλοίου, ο κυβερνήτης ΕΣΩΣΕ το πλοίο από μεγάλη ζημιά, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Armyvoice.gr





Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΗΛΙΑΔΗ

Η προσάραξη της φρεγάτας ΚΑΝΑΡΗΣ σε νησάκι λίγο έξω από  το Ναύσταθμο, προκάλεσε τα υποτιμητικά σχόλια πολλών για τις ικανότητες του κυβερνήτη.

Ωστόσο, αν και σαφώς φέρει την ευθύνη για το πλοίο, λίγοι είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι ουσιαστικά έσωσε το πλοίο από μεγάλη ζημιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Armyvoice.gr, το γεγονός ότι δεν καταστράφηκε καν ο θόλος, και δεν προκλήθηκε κανένα απολύτως ρήγμα στα ύφαλα του πλοίου, οφείλεται στην έγκαιρη παρέμβαση του κυβερνήτη, ο οποίος μόλις είδε ότι πάει να γίνει το κακό έκανε τα πάντα για να αναστρέψει την πορεία του πλοίου και το κατάφερε.

Φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ: Δείτε τις προσπάθειες αποκόλλησης - ΒΙΝΤΕΟ



Ο κυβερνήτης την ώρα που έγινε το κακό, βρισκόταν στην γέφυρα, αλλά καθώς ο πλους προς τον Ναύσταθμο είναι εξαιρετικά απλός και "τυποποιημένος" και δεν απαιτείται η παρουσία του εκεί, μας λένε οι συνάδελφοί του. Ωστόσο άλλοι επιμένουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο απαιτείται η παρουσία του.

Όπως και να έχει, η  παρουσία του κυβερνήτη σε ένα τέτοιο πλοίο απαιτείται συνήθως σε κινήσεις που θέλουν πιο δύσκολους χειρισμούς, όπως για παράδειγμα η παραβολή στην προβλήτα του λιμανιού. Και η Ψυτάλλεια είναι από αυτά τα σημεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο κυβερνήτης της φρεγάτας ΚΑΝΑΡΗΣ και η περίπτωση του ...F-16!


Βέβαια ο κάθε κυβερνήτης όταν αντιληφθεί ότι κάτι πηγαίνει λάθος, παίρνει άμεσα αυτός τον έλεγχο.  Και αυτό ακριβώς συνέβη σήμερα το πρωί. Αντιλήφθηκε ότι κάτι συμβαίνει και όρμηξε να σώσει το καράβι.

Έκανε τους απαραίτητους χειρισμούς κι έτσι απέφυγε το καράβι να πέσει όλο πάνω στο νησί, αλλά "κόλλησε" μόνο ο θόλος και όχι με τρόπο που να προκληθεί μεγάλη ζημιά. Σε διαφορετική περίπτωση οι ζημιές θα ήταν πολύ μεγάλες.

Δυστυχώς ο χρόνος δεν ήταν με το μέρος του. Εάν υπήρχε περιθώριο ενός - δυο λεπτών για να αποδώσουν οι κινήσεις που έκανε, το καράβι δεν θα είχε καν "ξύσει", όπως μας λένε συνάδελφοί του.

Όπως χαρακτηριστικά μας έλεγαν για να γίνει κατανοητό. Είναι σαν να πηγαίνει κάποιος να παρκάρει το αυτοκίνητό του σε ένα στενό μέρος και το ακουμπάει λίγο στον τοίχο και ξύνεται λίγο ο προφυλακτήρας.

Δεν αποκόπηκε ο θόλος, δεν φαίνεται να έχει υποστεί στρεβλώσεις ο θόλος, ουσιαστικά είναι "λαμαρινοδουλειές". Θέλει μια προσοχή τεχνικής φύσεως ώστε να έχει ο θόλος την καμπυλότητα που είχε για να μην υπάρχουν προβλήματα στο σόναρ, αλλά είναι θα λέγαμε "φαναρτζοδουλειά".


Πώς έγινε


Το καράβι εκείνη την ώρα βγήκε λίγο εκτός της πορείας του. Οι λόγοι θα βρεθούν κατά την έρευνα που έχει διατάξει το Πολεμικό Ναυτικό. Ωστόσο το συγκεκριμένο σημείο δεν θεωρείται δύσκολο και είναι σημείο το οποίο όλα τα πληρώματα γνωρίζουν καθώς περνούν από εκεί από το πρώτο ταξίδι που κάνουν με πλοία του στόλου και σε όλη τους την επαγγελματική ζωή σε αυτόν.

Ουσιαστικά η είσοδος σε αυτό το σημείο γίνεται με κλειστά μάτια, μας έλεγαν και δεν μπορούν να καταλάβουν πώς έγινε το συμβάν που "ντρόπιασε" το Πολεμικό Ναυτικό. Βέβαια αυτό θα φανεί στην έρευνα που διατάχθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν το πρώτο ταξίδι του κυβερνήτη με το συγκεκριμένο πλοίο, καθώς είχε παραλάβει πριν λίγο καιρό καθήκοντα στη φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ.

Οι πηγές μας επιμένουν πως ουσιαστικά ήταν και αυτός που έσωσε το καράβι κι ελπίζουν να μην θυσιαστεί ως άλλη "Ιφιγένεια", καθώς όπως υποστηρίζουν πρόκειται για έναν ιδιαίτερα άξιο και εύστροφο αξιωματικό του Πολεμικού Ναυτικού.