Αναβάθμιση F-16: Παρέμβαση Μηχανικών Αεροσκαφών - Θέτουν θέμα F-35

Αναβάθμιση F-16: Ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών παρεμβαίνει για να ξεκαθαρίσει όσα ακούγονται στη δημόσια σφαίρα





Ο Σύλλογος Ελλήνων Μηχανικών Αεροσκαφών παρατήρησε με προσοχή το σύνολο των ανακοινώσεων και των δημοσιεύσεων που δημοσιοποιήθηκαν στον γραπτό και ηλεκτρονικό τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την αναβάθμιση των μαχητικών F-16 και αναφέρει τα εξής:

1. Είναι απίστευτο πόσες πολλές απόψεις εκφράστηκαν για θέματα στα οποία δεν υπάρχει αντίστοιχη γνώση του αντικειμένου. Ο ΣΕΜΑ συστήνει να μιλάνε μόνο όσοι γνωρίζουν και έχουν κάτι να πουν και οι αναγνώστες να μην παρασύρονται από απόψεις οι οποίες δεν είναι τεκμηριωμένες. Οι αποδόσεις των μαχητικών είναι συνισταμένη αμέτρητων παραμέτρων που σχετίζονται με ιδιαίτερες συνθήκες. Αν δεν εξεταστεί το σύνολο αυτών, τα συμπεράσματα είναι ελλιπή και λανθασμένα. Σχετικό παράδειγμα πως το «υπέρ-όπλο» Eurofighter-Typhoon όπως το παρουσίαζαν πολλοί ανάλογοι «αναλυτές» όταν συμμετείχε σε επιχειρησιακές συνθήκες στάθηκε κατώτερο των επιδιώξεων.

2. Όσον αφορά την απόδοση της αναβάθμισης και τις λεπτομέρειες των συστημάτων που θα υπάρχουν στη νέα έκδοση Viper (V), ο ΣΕΜΑ θα προσπαθήσει να ξεθολώσει το τοπίο της πληροφόρησης αναφέροντας απλά πως αποτελεί μία πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλα τα οπλικά συστήματα που έχει διαθέσιμα η Πολεμική Αεροπορία, θα υπάρχει η δυνατότητα να διεξαχθούν επιχειρήσεις παντός καιρού σε μεγάλο βάθος, και θα υπάρχει συνδεσιμότητα με τα άλλα μαχητικά διαφορετικών τύπων της ΠΑ, δυνάμεις θαλάσσης και δυνάμεις επιφανείας ώστε να υπάρχουν «μάτια» παντού ακόμα και χωρίς τη χρήση των νέων ραντάρ που θα φέρουν τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη.


3. Στο ερώτημα που προβληματίζει μεγάλο αριθμό των αναγνωστών: «Γιατί να αναβαθμίσουμε αυτά και να μην αγοράσουμε F-35;» η υπεύθυνη απάντηση είναι η εξής: Ο Ελληνικός λαός έχει επωμιστεί πολύ μεγάλο κόστος κτήσης για την αγορά των μαχητικών για να υπερασπιστεί την ακεραιότητα της πατρίδας του.

Το κόστος απόκτησης περιγράφεται σε μία πρόταση ως: «Αγορές του αιώνα με τιμές χιλιετίας». Αυτά τα χρήματα και οι θυσίες απόκτησης, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάνε χαμένα αχρηστεύοντας τον ήδη υπάρχοντα στόλο που διαθέτει. Για να κατανοήσει κανείς την αναγκαιότητα θα πρέπει να γνωρίζει τους αριθμούς των εχθρικών αεροσκαφών που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Πολεμική μας Αεροπορία:

Όταν η Τουρκία έχει ήδη πάνω από 300 F-16 και στο μέλλον (όταν και αν) παραλάβει 100 F-35, η δύναμη αποτροπής και η αεροπορική ισχύς της ΠΑ θα είναι σε πολύ δύσκολη αντιστοιχία. Άρα από τους αριθμούς και μόνο φαίνεται επιτακτική η ανάγκη διατήρησης και αναβάθμισης του ισχυρού πυρήνα της που είναι το μαχητικό F-16.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν τα τραγικά λάθη του παρελθόντος όπου η απαξίωση και η έλλειψη αναβάθμισης και ανανέωσης αχρήστευσε την πρώτη παραγγελία των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 Apache, ανάγκασε σε παροπλισμό αεροσκάφη που μπορούσαν να αποδώσουν και να προσφέρουν όπως τα F-5 και Α-7, και δυστυχώς σύντομα και τα υπέρ-πολύτιμα Mirage 2000.


4. Όμως, ο πιο σημαντικός παράγοντας από όλους, είναι η υπεραξία που θα εισπράξει η χώρα μας από τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα. Αναγκαία βέβαια συνθήκη θα είναι να πραγματοποιηθούν οι εργασίες αναβάθμισης στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.

Αν δεν γίνει αυτό, τότε όλο το εγχείρημα καθίσταται αυτόματα ζημιογόνο και μη συμφέρον για την πατρίδα μας. Επίσης με την επιλογή της ΕΑΒ ως πάροχο των εργασιών θα πρέπει να γίνουν και οι ενέργειες υποστήριξης της για την επίτευξη του στόχου.

Με την απόκτηση της συγκεκριμένης τεχνογνωσίας, θα ανοίξουν οι ορίζοντες νέων εργασιών από τις αεροπορίες των Ευρωπαϊκών (τουλάχιστον) κρατών όπου αριθμούν χιλιάδες αντίστοιχα μαχητικά που θα έχουν ανάγκη την ίδια αναβάθμιση. Η ΕΑΒ καθίσταται αυτόματα Διεθνές Κέντρο Αναβάθμισης που αυτό αποτιμάται σε τζίρο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό είναι το μεγάλο κέρδος και εκεί θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

5. Η πλήρης μελέτη της κατασκευάστριας εταιρίας έτσι ώστε να υπάρξει το μεγαλύτερο επιχειρησιακό όφελος, περιλαμβάνει βέβαια και την απόκτηση μίας (τουλάχιστον) μοίρας του αεροσκάφους 5ης γενιάς F-35, ώστε να υπάρξει ένα μεικτό σχήμα (F-16 και F-35) στον αέρα, ικανό να αντιμετωπίσει τα αντίστοιχα εχθρικά σχήματα.

Αυτό ειπώθηκε από τον Αντιπρόεδρο της LM,  στο συνέδριο που έγινε πριν την έναρξη του Athens Flying Week στις 12 Σεπτεμβρίου. Αυτό που μας έκανε εντύπωση και το αναφέραμε δημόσια στην ανάλυση των πεπραγμένων του Συνεδρίου, είναι ότι κανένας από τους παρευρισκόμενους δεν ρώτησε κατά πόσο τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν το μαχητικό 5ης γενιάς…